Minden idők leggyorsabb autói jönnek 2017-ben - F1VILÁG.HU

Minden idők leggyorsabb autói jönnek 2017-ben

HIRDETÉS

Minden eddiginél gyorsabbak lesznek 2017-től a Forma-1-es versenyautók a Stratégiai Munkacsoport által elfogadott változtatások miatt – ezt jósolja Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója.


Minden eddiginél gyorsabbak lesznek 2017-től a Forma-1-es versenyautók a Stratégiai Munkacsoport által elfogadott változtatások miatt – ezt jósolja Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója.

A királykategória teljhatalmú urát, Bernie Ecclestone-t, a sport irányító testületét, a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), valamint számos nagycsapatot magában tömörítő egyesület a múlt héten hozott döntést számos, a sportág jövőjét érintő kérdésben.

Ennek megfelelően a 2017-es évtől magasabb fordulatszámú V6-os hibridmotorokat használnak majd a száguldó cirkuszban, csökkentik a versenyautók súlyát, szélesebb abroncsokat alkalmaznak, valamint az aerodinamikára vonatkozólag is számos újítást vezetnek be.

A Forma-1 elöljárói mindezen változtatásoktól azt várják, körönként 5-6 másodperccel gyorsulnak majd a versenyautók.

„A lényeg, hogy úgy véljük, a jelenlegi F1-es autóknál 5-6 másodperccel gyorsabbak lesznek majd a versenygépek, ami azt jelenti, hogy a Forma-1 történetének leggyorsabb autóit építjük meg” – nyilatkozta ezzel kapcsolatban a Mercedes motorsport-főnöke, Toto Wolff.

„Ez pedig nagyon izgalmas! Ez volt az igazi áttörés, amikor mindannyian felemeltük a kezünket, hogy ilyen irányba induljunk el a teljesítményt illetően. Amit szeretnénk, az egyértelműen az, hogy a földkerekség leggyorsabb autóit építsük meg. És ez most megtörténik, ami igazán jó hír.”

A Stratégiai Munkacsoport múlt csütörtöki ülésének szintén fontos döntése volt, hogy 2017-től újra bevezetik a versenyek közbeni tankolást – amit 2010-től nem lehet alkalmazni az F1-es versenyzésben.

„Voltak néhányan ezen a meetingen, akik azt mondták, hogy ez nagyon látványos. Emellett az autók könnyebbek lesznek a versenyeken, szóval a versenyző jobban tudja nyomni neki, a gumikat pedig nem gyilkolja le a nehéz versenygép” – érvelt Wolff.

„Volt némi szkepticizmus ennek kapcsán, hiszen néhány éve betiltottuk a tankolást, és vannak bizonyos aggályok. De a versenyek így sokkal kiszámíthatatlanabbá válnak, szóval a nézők nem fogják tudni előre a dolgokat.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!