Olasz lapértesülések szerint nem csak a Red Bull Racinget és a Ferrarit, hanem szinte a teljes mezőnyt érinti az első szárnyak hajlékonysági vizsgálatának módosítása, amit az FIA már a következő versenytől bevezet a Forma-1-ben.
Olasz lapértesülések szerint nem csak a Red Bull Racinget és a Ferrarit, hanem szinte a teljes mezőnyt érinti az első szárnyak hajlékonysági vizsgálatának módosítása, amit az FIA már a következő versenytől bevezet a Forma-1-ben.
Bár a riválisok aggodalma miatt változtat az FIA a szárnyak rugalmasságának ellenőrzésén, a La Stampa c. olasz lap értesülései szerint nem csak a többiek célkeresztjében lévő két gárdának, hanem szinte mindenkinek változtatnia kell az első szárny designján, ugyanis a jelenleg használt elemek minden bizonnyal megbuknának az új teszten.
Jelenleg az első szárny véglapjainak hajlékonyságát úgy vizsgálják, hogy 50 kilógrammos súlyokat helyeznek azokra, ami hatására maximálisan 10mm-t mozdulhatnak el.
Az FIA illetékesei a vasárnapi Magyar Nagydíj után azonban levelet intéztek a csapatokhoz, amiben közölték velük, hogy fenntartják a jogot arra, hogy megnöveljék a teszteknél használt súlyt, és már a következő versenytől 100kg-ot helyeznek a szárnyak véglapjaira, melyek így maximálisan 20millimétert mozdulhatnak el.
Mivel mindkét adat (súly, és meghajlás) lineárisan változik, a csapatok nem használnak olyan trükkös anyagokat, amik simán átmennek a hajlékonysági teszteken, azonban jóval nagyobb erőhatások következtében rugalmasságuk exponenciálisan nő, amire egyesek gyanakodnak.
Mindez pedig szinte a teljes mezőnynek fejtörést okoz majd, és minden bizonnyal csak kevés olyan csapat lesz, amelynek nem kell változtatnia első szárnya designján.
A Ferrari már jelezte, hogy módosítani fog az elemen, de a csapathoz közel álló források szerint mindez nem lesz kihatással az F10 versenyképességére, tehát feltételezhető, hogy továbbra is marad a „flexi-szárny”.