Bár a technikai szabályok nem változnak jelentősen a következő idényre, a szélcsatornás tesztek számát korlátozták, és életbe léptetnek egy hendikep-rendszert is, mely alapján a csapatok bizonyos fejlesztéseket elvégezhetnek majd autóikon.
Az új regulák szerint minél hátrébb végez ez csapat a konstruktőri bajnokságban, annál több időt tölthet el a szélcsatornában. Jelenleg heti mintegy 40 órányi szélcsatornás teszt áll a csapatok rendelkezésére, 2021-ben ez oly módon módosul, hogy a világbajnok istálló ennek 90 százalékát, míg a 10. pozícióban végző csapat ennek 110 százalékát töltheti el a szélcsatornában.
Mindez tehát azt jelenti, minél hátrébb végez egy csapat a bajnokságban, annál több időt tölthet majd el a szélcsatornában, kvázi annál nagyobb fejlesztési előnybe kerül.
A Ferrari jelenleg a 6. helyet foglalja el a konstruktőrök versenyében, ami azt jelenti, hogy ezen pozíció alapján közel heti 41 órán át dolgozhat majd a szélcsatornában, szemben a Mercedesszel, melynek hetente mintegy 36 óra áll majd rendelkezésére.
A maranellóiak fiatal pilótája, Charles Leclerc elárulta, ez sokat segíthet majd nekik.
„Azt gondolom, ennek a szabálynak az volt a célja, hogy megpróbáljon egy kicsit újrakalibrálni, és segítse a küszködő csapatokat” – mondta a monacói versenyző.
„És tény, hogy mi jelenleg küszködünk, szóval ez a szabály nyilván segíthet bennünket bizonyos szempontból.”
Leclerc mindazonáltal azt mondja, természetesen jobban örülne annak, ha a Scuderia most nem lenne ilyen rossz helyzetben.
„Inkább azt preferálnám, ha már most előrébb harcolhatnánk. De ez van. Szóval remélhetőleg tudunk egy kis előnyt kovácsolni ebből, és felzárkózhatunk abban, amiben momentán küszködünk.”
Carlos Sainz jövőre csatlakozik a Ferrarihoz – az Aston Martinhoz távozó Sebastian Vettel helyét veszi majd át. A spanyol szintén örül a szabályváltozásnak.
„Nehéz kérdés ez, hiszen nem tudom pontosan, hogy a szélcsatorna-szabályozás hogy működik majd, ha a harmadik, negyedik, vagy éppen ötödik helyen végzel” – mondta Sainz.
„De teljes mértékben támogatom az új szabályokat, melyek megpróbálják kiegyenlíteni a mezőnyt, hogy szorosabb legyen a küzdelem a csapatok között. Azt gondolom, ez egy helyes irány a Forma-1 számára.”
„Bármi is történik az idei eredményekkel kapcsolatban, függetlenül attól, hogy azoknak lesz-e hatása 2021-re, vagy sem, szerintem ez egy jó irány a Forma-1 számára, hiszen ettől lesznek jók versenyek, és attól, ha a gépek helyett a versenyzők dominálnak.”