Friss hírek

Mini Baku, sok előzés – így jellemzik az F1-es pilóták a miami pályát

Jelentős felhajtás közepette érkezett a mezőny az Egyesült Államok legújabb Forma-1-es nagydíjára, amit a napsütötte Miamiban rendeznek meg. A szervezők mindent megtettek a különleges futam érdekében, de vajon mit gondolnak maguk a versenyzők?

Kétségkívül érdekes és legalább annyira egzotikus helyszínre látogatott erre a hétvégére a száguldó cirkusz. A soron következő futamot Floridában, a Miami Dolphins NFL-csapat stadionja körül, egy teljesen új vonalvezetésen rendeznek meg. Az AlphaTauri pilótája, Pierre Gasly szimulátorban már 130 kört megtett a pálya virtuális másán, ami határozottan elnyerte a tetszését.

Lenyűgözően néz ki. Számomra nagyon gyorsnak is tűnik. Van két nagyon hosszú egyenes, ami azért nagyszerű, mert így sok előzés várható. Az első szektor egy kifejezetten gyors szakasz, aztán a hátsó egyenes előtt, a híd alatt pedig ott van a szuperszűk második szektor. Jelentősen eltérőek a kanyarok. Gyorsnak tűnik, szóval én izgatott vagyok.”

Hirdetés
 

A francia pilóta szerint a sok padlógázas szakasz miatt a csapatok kénytelenek lesznek alacsony leszorítóerejű csomaggal pályára gördülni, így a tempósabb kanyarok komoly kihívások elé állítják majd a mezőnyt. Szerinte ezek lesznek a vonalvezetés legnehezebb pontjai.

„A négyes, ötös, hatos és hetesben jelentős a tempó. A hetes egy végtelen balkanyar. Nem lehet látni a kijáratát, és elképesztően hosszú. Ezt a gumik is meg fogják érezni” – tette hozzá.

A Haas pilótája, Kevin Magnussen szerint a Gasly által is kiemelt hetes kanyar lesz a pálya egyik kritikus pontja, azt követően ugyanis egy elnyújtott padlógázas szakasz következik.

„Azután egy nagyon hosszú egyenes jön, ráadásul nehéz benne fékezni. Meg kell próbálni megtalálni az ideális ívet, ami szerintem nem egyértelmű. Érdekes pályának tűnik.”

A tervezők ravasz módon egy kifejezetten lassú sikánt is kialakítottak a pályán. Ez a másik hosszú egyenes előtti 14-15-ös kanyart takarja, amelyek között szándékosan úgy helyezték el a korlátokat, hogy azok által beláthatatlanná váljon a kombináció. Ezeket „hibagenerátoroknak” nevezték el.

„Van egy nagyon lassú sikán, amibe vakon fogunk belemenni. Gyorsan kell irányt váltani, ha be akarunk találni a 16-os bejáratába. Ezek miatt úgy gondolom, nagy lesz a kihívás, hiszen sok a különleges kanyar.”

A miami vonalvezetés egy már jól ismert, többször drámai futamot eredményező pályára emlékeztette Magnussent.

„Olyan, mint egy mini Baku. A hosszú egyeneseket néhány nagyon lassú, és több gyors kanyar töri meg. Egyértelmű, hogy a megfelelő sebességkülönbséggel nem lesz nehéz előzni. Baku mindig érdekes futamokat produkált, remélhetőleg itt is ez lesz a helyzet.”

A Haas pilótái nem próbálták ki a pálya virtuális mását, de Magnussen szerint emiatt nem kerültek hátrányba. „Amit abban megtanulunk, a való életben két kör alatt kitapasztaljuk” – tette hozzá a dán.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!