Friss hírek

Mint a piacon, úgy alkudozott az F1-es versenyigazgató a Red Bull-lal

„Mint egy piacon”, úgy alkudozott a Red Bull Forma-1-es csapatával a vasárnapi Szaúd-arábiai Nagydíj egyik piros zászlós versenymegszakításakor Michael Masi versenyigazgató, az ügyben érintett csapatok pedig azt mondják, számukra is szokatlan volt a helyzet.

Masi azért kezdett el egyeztetni a Red Bull sportigazgatójával, Jonathan Wheatley-vel, mert Max Verstappen az első újraindításnál úgy előzte vissza Lewis Hamiltont, hogy közben elhagyta a versenypályát, a címvédő mellett ráadásul Esteban Ocon is el tudott menni.

A versenyigazgató és a sportigazgató diskurzusát a televíziós közvetítésbe is bejátszották, így világszerte milliók hallhatták, ahogy Michael Masi felajánlotta a Red Bullnak, ha Verstappen a 3. helyről folytatja majd a futamot, elkerülheti a büntetést.

Michael Masi versenyigazgató a futam után adott magyarázatot a történtekre, Christian Horner pedig a versenyt követően azt mondta, kicsit olyan volt, mintha egy piacon lettek volna.

„Egy kicsit olyan volt, mintha a piacon lennénk, ami szokatlan volt. Korábban nem volt részem ilyenben” – mondta a szakember.

Az ügyben megkérdezték az Alpine ügyvezetőjét, Marcin Budkowskit is, kinek versenyzője, Esteban Ocon profitált a döntésből, hiszen a pole-ból folytathatta a versenyt. A szakember szerint nem szokatlan, hogy verseny közben felajánlják egy adott helyzetben a pozíciócserét, a versenymegszakítás közben azonban kicsit furcsa volt ezt hallani.

„Volt ez a teljesen szürreális beszélgetés Michael és Jonathan között, olyan volt, mintha lent lennénk a piacon, miközben a pozícióval és a büntetéssel kereskedtek. A pole-ban találtuk magunkat, de elég szokatlan volt, és egyeztettünk is róla a versenyen. Az ilyen megesik egy futam közben – nem feltétlenül barterezésről van szó, de egy verseny során van diskurzus, amikor azt javasolják, hogy adj vissza egy pozíciót” – mondta Budkowski.

„Ha nem teszed meg, akkor a versenybírók elé kerülhet az ügy, és büntetést kaphatsz. Nincs olyan nagy különbség, de elég izgalmas volt ez a piros zászlós megszakítás alatt – és kicsit szürreális.”

A Mercedest irányító Toto Wolff ugyancsak arról beszélt, ők sem találkoztak még ilyen helyzettel korábban.

„Ez számunkra is egy új helyzet volt” – magyarázta Wolff. „Az első kanyarkombinációban elveszítettük a vezetést ezzel a nagyon kemény manőverrel. Aztán azt mondták, vissza kell cserélnünk a pozíciókat, szóval a miénk lesz a pozíció a pályán.”

„És aztán jön az újraindítás, de persze nem sokat segít, ha rögtön ismét elveszíted a pozíciót. Azt gondolom, Michael Masinak bőven volt dolga a versenyen a törmelékekkel és a balesetekkel. De kívülről nézve kétségkívül olyasvalami volt ez, amiből tanulhatunk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!