A McLaren felfüggesztett főtervezője, Mike Coughlan eskü alatt vallotta, hogy mindössze háromszor találkozott a Ferrari már menesztett mérnökével, Nigel Stepney-vel, aki átadta neki a titkos dokumentumokat. Azonban arról eddig nem volt szó, miről beszélgettek…
A McLaren felfüggesztett főtervezője, Mike Coughlan eskü alatt vallotta, hogy mindössze háromszor találkozott a Ferrari már menesztett mérnökével, Nigel Stepney-vel, aki átadta neki a titkos dokumentumokat. Azonban arról eddig nem volt szó, miről beszélgettek…
2007. március
Coughlan azt állította, hogy 2007. márciusában mindössze három alkalommal váltott e-mailt Stepney-vel, melyben a Ferrari szakembere arról tájékoztatta, hogy néhány technikai megoldás szabályellenes az olaszok idei versenyautóján, többek között a hátsó szárny-elválasztó elem, illetve a mozgó padlólemez.
“A fenéklemez részleteit a munkahelyi címemre küldte el” – mondta Coughlan. “Gyorsan megmutattam a levelet Martin Whitmarsh-nak, aki arra kért, hogy továbbítsam azt a McLaren főmérnökének, Paddy Lowe-nek. Egy sematikus ábrát mutattam Lowe-nek, amit szerintem ő továbbított az FIA-nak. A szövetség később úgy ítélte meg, hogy szabályellenes a Ferrari megoldása.”
“A hátsó szárny elrendezését is e-mailben kaptam, majd megmutattam Lowe-nek. Úgy gondolom, hogy továbbította azt Charlie Whitingnak az Ausztrál Nagydíjon, de az volt a véleménye, hogy legális a design. A többi részletet nem osztottam meg senkivel, mert nem tulajdonítottam annak nagyobb jelentőséget.”
2007. április
Coughlan már nem érezte biztonságban magát azok után, hogy titkos információkat fogad Stepney-től, és véget akart vetni a kettejük közti kommunikációnak. A McLaren úgy állította be tűzfalát főhadiszállásán, hogy azon ne jöhessenek át a Stepney által küldött levelek, és arra kérte Coughlant, találkozzon személyesen a Ferrari munkatársával, és úgy kérje meg arra, hogy fejezze be vele a kommunikációt.
A két szakember 2007. április 28-án a barcelonai reptéren találkozott egymással, és a város kikötőjében lévő egyik étterembe hajtott.
“Arról beszélgettünk, hogyan működnek a Ferrari hátsó féktárcsái. Ez a beszélgetés tipikusan olyan volt, mint mikor két versenymérnök diskurál egymással, nem kritikus szemmel nézve a másik tervezését” – mondta Coughlan. “Stepney lerajzolta, miként működnek a fékek, azonban szerintem a rajzok nem tükrözték a valóságot, ugyanis a fényképeken teljesen más elrendezést lehetett látni, de ezt nem tettem szóvá.”
“Az ebéd után közöltem Stepney-vel, hogy ne adjon át több információt. Aztán arra kértem, vigyen vissza a reptérre. Mikor beszálltam az autójába, egy halom dokumentumot átadott nekem, és azt mondta, nézzem át őket. Mérnöki kíváncsiságom eluralkodott rajtam, és nagyon bután elfogadtam az iratokat. Az út alatt, mely körülbelül 25 percig tartott, átlapoztam a dokumentumot, majd hazavittem magammal a lakásomba. Azon a hétvégén nem is vettem elő az iratokat.”
Coughlan azt is elmondta, nem sokkal később ismét találkozott Stepney-vel, mikor Angliában járt. “Átadta nekem a Ferrari féktárcsájáról szóló A4-es másolatokat. Úgy gondolom, hogy rádöbbent arra, félrevezetett Barcelonában. Hogy ne tűnjön túl feltűnőnek, elfogadtam az iratokat a vacsora után, de nem mutattam meg senkinek, nem tanulmányoztam azt és nem is használtam fel a benne lévő információkat. Odacsaptam a másolatokat azokhoz a dokumentumokhoz, melyeket Stepney-től kaptam Barcelonában.”
2007. június
A McLaren szakembere harmadszor, és egyben utoljára 2007. június elsején találkozott Stepney-vel, mikor mindketten a Honda ügyvezetőjéhez, Nick Fry-hoz siettek.
“A találkozót Stepney szervezte egy esetleges hondás szerződés reményében” – mondta Coughlan. “Nekem is munkát kínált a Honda, egy későbbi időpontra. Azonban semmilyen Ferrarihoz köthető információt nem adtunk át Fry-nak sem a találkozó alatt, sem máskor.”