Lépj be az F1Világ Paddockba, és kövesd velünk a bahreini eseményeket! Kattints!

  Szahíri Nagydíj

Miről tárgyalnak az F1-es csapatvezetők?

Miről tárgyalnak az F1-es csapatvezetők?

Ma kerül megrendezésre az idei év egyik legfontosabb megbeszélése, ahol Luca di Montezemolo elnökletével, a Forma-1-es csapatok vezetői arról döntenek, hogy milyen szabálymódosítási csomagot terjesszenek elő Max Mosley-nak, az FIA elnökének.

Ma kerül megrendezésre az idei év egyik legfontosabb megbeszélése, ahol Luca di Montezemolo elnökletével, a Forma-1-es csapatok vezetői arról döntenek, hogy milyen szabálymódosítási csomagot terjesszenek elő Max Mosley-nak, az FIA elnökének.

Számos megbeszélést rendeztek már az idei évben, ám egyik sem volt olyan fontos, mint a mai, ugyanis azok csak a javaslatok átbeszéléséről szóltak.

A mai tárgyalás viszont más, ugyanis a csapatok vezetői most véglegesítik azt a csomagot, amit előterjesztenek Mosley-nak, aki kivételes helyzetben van, mert megteheti, hogy saját maga döntsön a szabályokról, ha nem ért egyet a javaslatokkal.

A csütörtöki megbeszélés legfontosabb témája természetesen a motorok. Az erőforrások élettartamának két versenyhétvégéről háromra történő megemelése 2009-től még csak a kezdet.

A nagyvállalatok maximálisan évi 10 millió eurót kérhetnek a független csapatoktól a motorokért a jövő évben. Azonban ezt az összeget a felére, azaz 5 millió euróra akarja csökkenteni az FIA, amit csak úgy lehet elérni, hogy még jobban megemelik a motorok élettartamát, és öt-hat hétvégés egységeket vezetnek be a sportban.

Az FIA eközben előkészített egy másik alternatívát, az egyenmotorok bevezetését, arra az esetre, ha a csapatok nem tudnak eleget tenni Mosley igényeinek. Az FIA minden bizonnyal a brit székhelyű, Forma-1-es tapasztalattal is rendelkező Ilmort választja majd, mint független beszállítót – ha erre szükség lesz.

A 2009-es szezonra, azaz a rövid távra vonatkozó változtatásokat egyhangúlag meg kell, hogy szavazzák a csapatok, míg a hosszú távú változtatásokhoz a tízből csak hét szavazat szükséges.

Sok múlik majd azon, hogy a Renault és a Honda lehetőséget kap-e arra, hogy hozzányúljon motorjához és továbbfejlesztve azt közelebb kerülhessen a rivális Ferrarihoz, a Mercedeshez, a BMW-hez, illetve a Toyotához. Erről szintén tárgyalnak a mai ülésen.

A Renault és a Honda vezetése már korábban elmondta, hozzávetőlegesen 40-50 lóerővel vannak lemaradva a többiektől, amit azzal magyaráznak, hogy ők az egyedüliek, akik tartották magukat a motorfejlesztési tilalomhoz, és miközben javítottak egységeik megbízhatóságán, nem növelték erőforrásuk teljesítményét – ahogy azt mások előszeretettel tették, a szabályok kijátszásával.

A szóban forgó két csapat azt is elhintette, csak abban az esetben hajlandó együttműködni a többiekkel, ha eleget tesznek kérésüknek, máskülönben az egyenmotorok bevezetése mellett lesznek.

A motorok témája mellett, más – szintén a költségek csökkentésére irányuló – kérdésekben is döntenek: az egységes váltók, fékek, és diffúzor bevezetése, bizonyos drága anyagok használatának korlátozása, további tesztkorlátozás, illetve a csapatok létszámának maximálása. A hírek szerint maximálisan 250 főt alkalmazhatna egy csapat, ami azt is jelentené, hogy az élcsapatoknak, dolgozóik több mint kétharmadától meg kellene válnia.

Bár a csapatok szövetségének (FOTA) eddigi összes megbeszélésén teljes volt az egyetértés, többen úgy gondolják, nem lesz eredményes a mai találkozó.

“Mikor a dolgok részletezésre kerülnek, és véglegesítés előtt állnak, mindenki ismét a saját csapatára fog gondolni. Én sem vagyok kivétel ez alól. Ez pedig azt fogja eredményezni, hogy meccslabdát adunk Mosley-nak, aki kedve és kénye szerint alakíthatja majd ki a szabályokat” – mondta egy magát megnevezni nem kívánó forrás még a megbeszélés előtt.

Mások úgy gondolják, hogy mindez nem is a költségek csökkentéséről szól, hanem más bújik a háttérben.

“Ha ennyire égető a helyzet, és mindjárt itt a világ vége, akkor miért nem limitáljuk 15.000-ben a motorok fordulatszámát azonnal, és használjuk ki az egységes ECU adta lehetőségeket a motorok nyomatékának szabályozására” – tette fel a költői kérdést a Honda csapatvezetője, Ross Brawn.

“Ebben az esetben már jövőre négy-öt versenyen keresztül használhatnánk a jelenlegi motorokat, és ezzel automatikusan kiegyenlítődnének az egyes erőforrások közötti különbségek, tehát ezzel sem kellene foglalkoznunk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!