A projekt mögött a Monaco Increase Management nevű menedzsmentiroda tulajdonosa, Salvatore Gandolfo áll, aki korábban már tervezte, hogy egy spanyol istállóval tör babérokra a száguldó cirkuszban, méghozzá a Campos Racing létesítményét használva.
Úgy tudni, az általa választott új nevet már a monacói autóklub is jóváhagyta, mely egyébként a Forma-1-es Monacói Nagydíj promótere. Gandolfo eredetileg már 2021-ben indította volna csapatát a Forma-1-ben, kihasználva a bevezetésre kerülő költségplafon előnyeit, illetve a tervezett szabályváltozásokat, ám mivel utóbbit 2022-re halasztották, végül úgy döntött, változtak tervein.
Az F1 vezetősége korábban bejelentette, az új belépőknek egy 200 millió dolláros díjat kell befizetniük, melyet aztán felosztanak a rivális csapatok között. Stefano Domenicali, a sportág elnök-vezérigazgatója viszont nemrég jelezte, ettől bizonyos körülmények között el lehet tekinteni.
Hétfőn kiadott közleményében Salvatore Gandolfo üdvözölte Domenicali nyilatkozatát, egyúttal jelezte, továbbra is az F1-es szereplés a célja.
„A Monaco F1 Racing Team projekt volt az első, mely aktívan megvitatta a belépés lehetőségét az F1 vezetésével – már 2019-ben. Ennek megfelelően felállítottunk egy struktúrát is, felismerve az eredetileg 2021-re tervezett új technikai szabályokban rejlő potenciált.”
„Úgy hisszük, hogy az F1 új vezérigazgatójának, Stefano Domenicalinak nemrégiben tett kijelentései, amik azt sugallják, hogy az új csapatok nevezési díját el lehetne engedni, egy igazán remek előrelépés a helyes irányba. Nagyra értékeljük Stefano és az FIA nyitottságát, és készek vagyunk megtenni a szükséges lépéseket, hogy véglegesítsük pályázatunkat.”
A projektben egyébként érdekelt Daniele Audetto is, aki még a Niki Lauda-érában volt a Ferrari sportigazgatója. A versenyzők potenciális listáján Pascal Wehrlen is Alex Palou szerepelnek.
Nemrég egyébként magazincikkünkben írtunk arról, a nemrégiben elhunyt Adrián Campos az elmúlt időszakban is kőkeményen dolgozott csapatának F1-es szerepeltetésén.