Friss hírek

Mosley felvázolta elképzeléseit a csapatoknak

Az FIA elnöke, Max Mosley megtette az utolsó kísérletet arra, hogy lezárja a hónapok óta húzódó, véget nem érőnek tűnő vitát, és felvázolta a csapatoknak azt a szabálymódosítási csomagot, amit el szeretne fogadtatni a következő idényre a Forma-1-ben.

Az FIA elnöke, Max Mosley megtette az utolsó kísérletet arra, hogy lezárja a hónapok óta húzódó, véget nem érőnek tűnő vitát, és felvázolta a csapatoknak azt a szabálymódosítási csomagot, amit el szeretne fogadtatni a következő idényre a Forma-1-ben.

A csapatok szövetségének nyolc tagja péntekig kapott haladékot arra, hogy beadja feltétel nélküli nevezését a jövő évre, ha nem akarja, hogy veszélybe kerüljön indulása a következő idényben.

Az elmúlt napokban közlemények sorát lehetett olvasni a világsajtóban, a felek egymásnak üzengettek, és már-már úgy tűnt, nem lesz megállapodás a pénteki határidőig, ám Mosley szerdán – a FOTA megoldást sürgető levele után – felvázolta elképzeléseit a csapatoknak.

Az elnök már délelőtti levelében ígéretet tett arra, hogy még a mai nap folyamán levelet küld az istállóknak, amit ha aláírva visszaküldenek, feltétel nélkülinek veszik nevezésüket a jövő évre, és megkezdhetik a tárgyalásokat a jövőbeli szabálymódosításokról.

Mosley közölte a csapatokkal, hogy készen áll a kompromisszumra, de jelezte, hogy nem fogja megengedni, hogy a résztvevők átvegyék az FIA-tól és a FOM-tól az irányítást, és csakis olyan javaslatokat fog elfogadni, melyek kizárólag a sport érdekeit szolgálják.

A csapatok leginkább az átláthatatlan és önkényes kormányzásra panaszkodtak, és ez az, ami most a legégetőbb kérdés a vitában, miután az FIA megerősítette, hogy mindenkire azonos szabályok vonatkoznak majd a jövő évben, és nem lesz kettős szabályrendszer az F1-ben.

Mosley elmondta, hogy készen áll beszélni az FIA Fellebbviteli Bíróságának működéséről, és hajlandó törölni a 2010-es Sportszabályzatból az 5-ös Függeléket, ami a szabálymódosítások módjáról szól, és ami lehetővé tette az FIA számára, hogy kénye-kedve szerint – a csapatok megkérdezése nélkül – változtasson a technikai szabályokon.

Mosley azt is közölte, hogy készen áll változtatni a jövő évi technikai szabályokon, és ha a csapatok egyetértenek vele, akkor a mozgó szárnyakra vonatkozó szabályok ugyanazok maradnak, mint az idei évben, a négykerék-meghajtás nem lesz engedélyezett, illetve a gumimelegítőkre és motorokra vonatkozó szabályok változatlanok maradnak.

Kivételt képeznek ez alól a Cosworth motorjai – melyek az új csapatok autóit hajtják majd a következő idényben –, ugyanis a cégnek sem ideje, sem erőforrása nincs arra, hogy időben átalakítsa azokat, és szabályozza fordulatszámukat. A szövetség meg van győződve arról, hogy ezzel nem kerülnek előnybe az újoncok a többiekkel szemben.

Mosley ismét megerősítette, hogy hajlandó megemelni a költségvetési limitet kár 100 millió euróra a jövő évben, feltéve ha az egy évre rá 45 millió euróra csökkenne.

A javaslatok között a költségvetési plafon felügyeletének módja is részletezve van, amit a csapatok kérésének eleget téve egy külsős, független könyvvizsgáló cég végezne az összes csapatnál – majd az éves mérlegekkel, és az auditálás metódusával együtt megosztaná azokat az FIA-val.

A csapatoknak mindössze 48 órájuk van arra, hogy lépjenek az ügyben, máskülönben komoly veszélybe kerülhet az egész sport jövője, mert Mosley kijelentette, hogy nem hajlandó kitolni a határidőket, és legkésőbb péntekig az összes csapatnak döntenie kell a nevezéseket illetően.

Mosley azt javasolta a csapatoknak, hogy péntekig hosszabbítsák meg az 1998-as Concorde Egyezményt határozatlan időre – ami biztosítaná beleszólásukat a vitatott ügyekbe –, miközben megkezdhetnék az egyeztetést a 2009-es verzióról.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!