Kattints és kövesd velünk az Orosz Nagydíj eseményeit!

  Friss hírek

Mosley megtört, és üzletet ajánl a csapatoknak

A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley úgy tűnik, hogy meghátrált, és bár nem hódol be teljesen, mégis egy kompromisszumos megoldást kínál a jelenlegi csapatoknak, akikkel ma délután személyesen is találkozik Londonban.

A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley úgy tűnik, hogy meghátrált, és bár nem hódol be teljesen, mégis egy kompromisszumos megoldást kínál a jelenlegi csapatoknak, akikkel ma délután személyesen is találkozik Londonban.

Mivel az FIA péntek reggel nyilvánosságra hozza a jövő évi nevezési listát, egyre nagyobb a mozgolódás a háttérben, és az irányító testület úgy tűnik, minden erejével azon van, hogy ne legyen botrány a Forma-1-ben, amely a nagyvállalatok kivonulását és a rivális széria életre hívását eredményezhetné.

Bár az elmúlt napokban ellentmondásos hírek keringtek a kialakult helyzettel kapcsolatban, Mosley levelet intézett a FOTA és a Ferrari elnökéhez, Luca di Montezemolóhoz, melyben kompromisszumot kínál a csapatoknak, bár továbbra is hangsúlyozza, hogy nem hajlandó elvetni a költségvetési plafon bevezetését.

“Megegyezhetünk abban, hogy minden csapatra azonos szabályok vonatkozzanak 2010-ben” – állt a levélben, melynek részeit az Autosport leközölte.

Mosley kijelentése hatalmas jelentőséggel bír, hiszen a csapatok egyik legnagyobb aggálya éppen az, hogy a dolgok jelenlegi állása szerint kettős szabályrendszer kerülne bevezetésre a jövő évben, ugyanis azokra a csapatokra, amelyek elfogadják a költségvetési limitet, enyhébb technikai megszorítások vonatkoznának, mint a többiekre.

“Ezek (a szabályok) azok lennének, amiket kihirdettünk, de a költségvetési határt elfogadó csapatoknak eredetileg ajánlott technikai és sport előnyök törlésével.”

Mosley ezért cserébe azt várja a csapatoktól, hogy nyújtsanak segítséget az új belépőknek: “Ezen előnyök helyett, megkönnyítenénk a tudásanyag áramlását a jelenlegi és az új csapatok között legalább 2010-ben, és lehetőség szerint 2011-ben.”

Ami pedig a költségvetési plafon bevezetését illeti, Mosley ragaszkodik a limithez, ám elmondása szerint már azt sem bánná, ha az eredetileg tervezett 45 millió euró helyett az 100 millió euro lenne a következő idényben.

“Kell a limit 2010-ben. Ez akár 100 millió euro is lehet, azonban szükségünk van egy limitre és biztonságra… Ami pedig 2011-et illeti, 45 millió euróra kell csökkenteni ezt a határt” – folytatta levelében Mosley.

Az elnök azt is engedélyezné, hogy a csapatok egy jól fizetett alkalmazottja ne tartozzon bele a limitbe, ami segíthetne azoknak, akik olyan sztárokkal dolgoznak, mint Adrian Newey.

Mosley azt is jelezte, hogy az FIA készen áll aláírni az új Concorde Egyezményt, méghozzá azt a verziót, amiről a Monte-Carlói Nagydíjon tárgyaltak.

Hogy a csapatok erre mit lépnek, talán még ma megtudhatjuk… Türelem!

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!