A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley nem gondolja, hogy veszélyben lenne a Forma-1 jövője, habár a nagyvállalatok azzal fenyegetnek, hogy elhagyják a sportot, amennyiben nem változtatnak a költségvetési sapkás szabályon.
A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley nem gondolja, hogy veszélyben lenne a Forma-1 jövője, habár a nagyvállalatok azzal fenyegetnek, hogy elhagyják a sportot, amennyiben nem változtatnak a költségvetési sapkás szabályon.
Annak ellenére, hogy nem született egyezség a csapatok és az FIA között a mai megbeszélésen Londonban, Mosley elmondta, hogy nem aggódik a kialakult helyzet miatt, ugyanis meg van győződve arról, hogy hamarosan minden megoldódik.
Véleménye szerint a csapatok csak fenyegetnek, és nem fogják véghezvinni tervüket, ugyanis nekik sem érdekük, hogy elhagyják a Forma-1-et, amit az is bizonyít, hogy a Ferrari az új szabályok megvétózása érdekében jogi eljárást kezdeményezett a francia bíróságon.
Az olasz gárda úgy gondolja, az FIA megsértette a 2005-ben kötött szerződésüket, miszerint az ő beleegyezésük és jóváhagyásuk nélkülük nem hozhatnak új technikai szabályokat az F1-ben.
“Nem hiszem, hogy ez megtörténne” – mondta Mosley az Autosportnak, mikor arról kérdezték, tart-e a nagycsapatok kivonulásától. “Sokan azt sugallják, hogy krízis van, de én nem gondolom, hogy valóban az lenne.”
“Kitartottunk a (nevezési) határidő mellett az új csapatok miatt, és ha egy új csapat a Forma-1-be jön, tudnia kell, hogy van egy érvényes nevezése, ami azt jelenti, bent van. Már így is nagyon kitoltuk az időpontot, így szükségünk van egy abszolút határidőre.”
“Ez már le van fektetve, beadják nevezésüket, és mi meg fogjuk nézni a kérvényüket, aztán döntést fogunk hozni. Nyilván lesznek megüresedések, és más csapatok majd csak később döntenek arról, hogy neveznek, avagy sem. Nem lesz itt semmiféle krízis, ha egyáltalán krízisről lehet beszélni, egészen 2010 márciusáig, mikor Melbourne-be megyünk. Még rengeteg idő van addig.”
“Az új csapatok számára fontos a határidő, mert manapság nem lehet egyik pillanatról a másikra felállítani egy forma-1-es csapatot” – folytatta. “Majd meglátjuk, hogy miként néznek ki az új alakulatok. Rengeteg az érdeklődő, és nagyon sok a komoly.”
“A nehézséget az okozza, hogy jóval több komoly csapat lesz, mint amennyinek a nevezését el tudjuk fogadni, hiszen csak három szabad helyünk lesz, ha az összes jelenlegi csapat nevez. Ezt mindenképpen számításba kell vennünk.”
Mosley azt is elmondta, hogy az FIA sem szeretne kettős szabályrendszert a Forma-1-ben, éppen azért szeretné, ha az összes csapat elfogadná a költségvetési sapkát, mellyel minden megoldódna, mert mindenkire azonos szabályok vonatkoznának.
“A szabályokat már meghoztuk, és közzé is tettük” – mondta. “Elmagyaráztuk, hogy azt szeretnénk, ha mindenki azonos szabályok szerint versenyezne, és elfogadná a költségvetési sapkát, amit most átgondolnak. Elmondtuk, hogy nem értjük, miért nem akar bárki limitált költségvetéssel működni, mikor ez a technikai szabályok fokozatos lazítását jelentené, amire egyébként a mérnökök is vágynak.”
“Igazából két lehetőség közül kell választani: az egyik az intellektuális szabadság és pénzügyi korlátozás, a másik az intellektuális korlátozás és a pénzügyi szabadság, ami eddig is fennállt. Rámutattunk arra, amit már a mérnökök is mondtak, mégpedig azt, hogy a Forma-1 jelenleg a horribilis összegek árán történő végletekig aprólékos finomításokról szól, és pontosan ez az, amin változtatni szeretnénk a jövőben, és az innovációnak, illetve a kreativitásnak akarunk teret adni.”
“Ezt azonban csak úgy lehet megtenni, ha korlátozzuk a költségeket, máskülönben senki nem engedhetné meg magának. Szerintem egyes csapatok megértik ezt, mások viszont nem, de most összeülnek, és megpróbálnak közös nevezőre jutni.”
Mosley azt is elmondta, hogy nagyon meg lenne lepve, ha a Ferrari tartaná magát tervéhez, és nem nevezne a jövő évi világbajnokságba, amennyiben nem változnak a költségvetési sapkára vonatkozó szabályok. Mindezt arra alapozza, hogy az olaszok nem indítottak volna jogi eljárást a francia bíróságon, ha nem akarnának maradni a sportban.
“Nagyon meg lennék lepve, ha a végén megtennék, mert azt mondták, elmennek, mégis jogi útra terelték az ügyet, hogy megpróbáljanak módosítani a szabályokon” – mondta az FIA elnöke, aki figyelmeztette a jelenlegi csapatokat, hogy igen komoly kockázatot vállalnak, ha elmulasztják a nevezési határidőt, mert ha lesz elég új nevező, hoppon maradhatnak.