Az FIA elnöke, Max Mosley kritikus szavakkal illette az irányító testületet, mert azt gondolja, hibát követtek el a szabályok kialakításakor, ugyanis ha körültekintőbbek lettek volna, most nem kellene attól tartaniuk, hogy senki nem fogja használni a KERS-t az idei évben.
Az FIA elnöke, Max Mosley kritikus szavakkal illette az irányító testületet, mert azt gondolja, hibát követtek el a szabályok kialakításakor, ugyanis ha körültekintőbbek lettek volna, most nem kellene attól tartaniuk, hogy senki nem fogja használni a KERS-t az idei évben.
Az elmúlt hetekben, hónapokban egyre több csapat erősítette meg, hogy biztosan nem veti be hibrid rendszerét a szezonnyitón Melbourne-ben.
Sőt, az sem kizárt, hogy a szezon hátralévő versenyein sem használják az új eszközt, ugyanis az teljesen megbolygatja az autó súlyeloszlását, ami miatt farnehéz lesz a váz, és a kelleténél jobban kopnak a hátsó abroncsok.
Mosley azonban úgy gondolja, ha a csapatok többsége mellőzni fogja a rendszer használatát – melynek fejlesztésére nem mellékesen dollármilliókat költöttek –, az csakis az ő hibájuknak tudható majd be, mert ha körültekintőbben járnak el az új szabályok kialakításakor, most nem lenne ilyen problémájuk.
“Ha ez megtörténik, akkor csakis azért lehet, mert egy újabb hibát követtünk el, méghozzá akkor, mikor úgy vettük keskenyebbre a hátsó gumikat, hogy az elsőkön nem változtattunk arányosan” – magyarázta az FIA elnöke.
“Tehát ahhoz, hogy maximalizálják a gumik futófelületét, olyan szélesre kell venniük az első abroncsokat, amennyire azt a szabályok engedik, és a súlyelosztást is így kell belőniük, azaz orr-nehéz autókat kell tervezniük. Ez azonban hihetetlenül nehéz úgy, hogy hátul van a motor, ezért is kell a ballasztokat előre tenniük.”
“Éppen ezért azt kellene tennünk, hogy vagy az első gumikat szélesebbre vesszük, vagy a hátsókat keskenyebbre, és akkor a súlyelosztási probléma egyszer s mindenkorra eltűnne. Ez is a hibás szabályok miatt van.”
A hibrid rendszer legnagyobb hátránya a súlya, amely csapatonként eltérően 20 és 40kg között mozog majd a szezonnyitóra. Ez önmagában még nem is lenne olyan hatalmas probléma, ám mivel a KERS az autók hátuljában, a legtöbb esetben az üzemanyagcella alatt kap helyet, rossz irányban befolyásolja a súlyelosztást, hiszen a slick gumik visszatérésével, minden csapat orr-nehéz autó tervezésére törekszik.
Az istállók a ballasztokkal sem játszhatnak már nagyon, hiszen az autók maximális súlyhatára a KERS bevezetése ellenére sem változott, így sokkal kevesebb ellensúly építhető az autóba, mint korábban, nem is beszélve arról, hogy a nehezebb pilóták valamelyest hátrányba is kerülhetnek.
Arra a kérdésre, hogy miért nem emelték meg a súlyhatárt, Mosley a következőket felelte: “Valójában azért, mert erre senki nem kért minket. Már jó ideje a versenyzővel együtt mérjük az autó súlyát.”
“A jelenlegi probléma a gumik szélességéből fakad, alapjaiban rossz a súlyelosztás a Forma-1-ben, és amit tenni tudunk, hogy vagy változtatunk a szélességen, vagy megemeljük a súlyhatárt, de utóbbi nem lenne túl jó dolog, mert sokkal nagyobb energia szabadulna fel egy esetleges balesetkor. Szóval vagy szélesebbre kellene vennünk a hátsó gumikat, vagy keskenyebbre az elsőket.”
A brit üzletember azt is megerősítette, tudomása van arról, hogy egy nagyvállalat – vélhetően a Ferrari – megbízott egy külsős céget az autó orrkúpjába építhető, ballasztként is viselkedő akkumulátorok tervezésével, ám arról nincs információja, hogy áll a dolog.