Nagy a motordilemma a McLarennél

Carlos Sainz, McLaren MCL34
Fotó: McLaren
Komoly dilemmával áll szemben a McLaren Forma-1-es csapata, az istállónak ugyanis el kell döntenie, hogy használja-e majd a Renault továbbfejlesztett erőforrását a soron következő versenyeken.

A Renault a múlt hétvégi Francia Nagydíjon vetette be új fejlesztésű motorját, melyet azonban egyelőre csak Daniel Ricciardo autójába építettek be. Csapattársa, Nico Hülkenberg azért nem kapta meg a továbbfejlesztett erőforrást, hogy a csapat elkerülje a motorcsere miatti rajtbüntetést.

A McLarennek ugyancsak lett volna lehetősége arra, hogy használja az új motort, ám végül úgy döntött, nem építi azt be autóiba. Carlos Sainz ugyanis már a harmadik erőforrását használja idén, a csapatnál pedig úgy látták, mindkét versenyző esetében érdemes várni még.

A hétvégi Osztrák Nagydíjnak otthont adó Red Bull Ringen viszont a motorerő igencsak fontos, a McLaren pedig jelenleg mérlegeli a helyzetet.

„Olyasvalami ez, melyen dolgozunk jelenleg” – mondta Andreas Seidl csapatfőnök.

„A franciaországi verseny után ismét össze kell gyűjtenünk az adatokat, és ki kell dolgoznunk a tervünket. Főleg azt, hogy ez mit is jelentene a büntetések szempontjából egészen az év végéig a különféle forgatókönyvekkel.”

A McLaren helyzetét bonyolítja, hogy az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon felmerült problémák után Sainznak már egy extra erőforrást is fel kellett használnia. Ha tehát Wokingban úgy döntenek, a spanyol megkapja a Renault B-specifikációját, rajtbüntetést kap.

„Amint Sainz megkapja a továbbfejlesztett motort, büntetést kap, mert az már a negyedik erőforrása lesz. Szóval ki kell találnunk, mikor tegyük meg. Sajnos ez is része a játéknak. De ugyanez igaz mindenkire. Láthattuk, hogy már mások is vállaltak be büntetéseket, úgyhogy meglátjuk.”

„De a motor egy jó előrelépést jelent. Biztató látni, hogy a Renault fejleszti az erőforrását.”

Andreas Seidl, a McLaren F1-es csapatfőnöke | Fotó: McLaren

Seid elmagyarázta, a McLaren azért döntött úgy, hogy nem használja az új fejlesztést Franciaországban, mert az lényegében garantálta volna azt, hogy a szezon későbbi szakaszában egy újabb motort is be kell vetniük.

„A szabályok miatt ki kell dolgozni egy tervet, hogy miképp is használjuk fel a motorokat – figyelembe kell venni a módokat, a kilométereket és a többit, hogy elkerüljük a büntetéseket.”

„Megkaptuk az új motort a Renault-tól, de a terv szerint jobb volt az, ha nem használjuk – így ugyanis minimalizálni tudjuk a büntetéseket, amiket év végéig kapunk.” 

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Az F1-es Osztrák Nagydíj TV-közvetítései!