Az új autót ünnepélyes keretek között mutatták be egy olaszországi kisvárosban, Reggio Emiliában. A csapat idei modellje az SF1000-es kódjelet viseli, a Kanadai Nagydíj lesz ugyanis a Ferrari történetének 1000. F1-es versenye.
Az idei versenygép már első ránézésre is sok tekintetben különbözik elődjétől, Mattia Binotto csapatfőnök pedig elárulta, rengeteg mindenen változtattak elődjéhez képest.
„A szabályok kétségkívül stabilak maradnak, szóval nehéz teljesen átalakítani az autót” – mondta a szakember. „A kiindulási pont a tavalyi modell, az SF90-es, de amennyire csak tudtunk, igyekeztünk extrémek lenni, amennyire csak tudtunk.”
„Megpróbáljuk a maximális aerodinamikai teljesítményt kisajtolni belőle a lehető legtöbb leszorítóerő elérésével. Szóval az egész autó – a monocoque, az erőforrás kialakítása, a váltó – meglehetősen szűkre szabott. Szerintem ez jól látszik is.”
Az aerodinamikai változtatások mellett a Ferrari sokat változtatott az autó felfüggesztésén, valamint a V6-os erőforráson is.
„Minden komponensen dolgozunk. A felfüggesztést úgy terveztük, hogy flexibilisebb legyen a versenypályán, hogy alkalmazkodni tudjunk a beállításokkal, bármi is feküdjön a versenyzőnek, vagy a pályának.”
„Rengeteg energiát fektettünk abba, hogy alacsonyan tartsuk az autó súlyát. Sokat dolgoztunk az erőforráson – nemcsak a csomagolásán, hanem minden egyes komponensen.”
„Az autó talán hasonlónak tűnik, mint a tavalyi, de higgyenek nekem, teljesen más! Sok koncepció nagyon is extrém az autón.”