Friss hírek

Nagyon megszenvedik a McLaren versenyzői a súlyspórolást

A versenyzők italával is próbál súlyt spórolni a McLaren Forma-1-es csapata, ez pedig igencsak megnehezítette Daniel Ricciardo dolgát a múlt hétvégi Miami Nagydíjon, ahol óriási forróság fogadta a száguldó cirkusz mezőnyét.

A királykategória csapatai idén igencsak megküzdenek túlsúlyos autóikkal: a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a szezont megelőzően 798 kg-ban határozta meg a versenyautók minimális súlyát, a legtöbb istálló azonban ennek a közelébe sem tud kerülni, így minden követ megmozgatnak azért, hogy ahol csak lehet, spóroljanak a súllyal.

Bevett gyakorlat lett például az, hogy versenyautóik bizonyos részéről egész egyszerűen eltávolították a festéket – így tett a Williams, a McLaren, az Aston Martin, de még a Red Bull és a Mercedes is. A McLaren ráadásul egy meglehetősen drasztikus lépésre is rászánta magát: versenyzői egész egyszerűen kevesebb italt vihetnek magukkal egy-egy futamra, mint korábban, és jó eséllyel a legtöbb F1-es istálló is hasonló megoldásokhoz folyamodott.

Hirdetés
 

Daniel Ricciardo számára nehezen alakult a múlt hétvégi, miami száguldás: csak a 11. helyen ért célba, egy pályaelhagyás miatt azonban végül hátrasorolták a 13. pozícióba. Mint a mezőny többi tagját, természetesen őt is nagyon megviselte a magas hőmérséklettel és páratartalommal járó floridai klíma.

„Igen, megvan az a bizonyos hőséggel kapcsolatos tényező” – mondta a McLaren versenyzője, amikor arról kérdezték, a miami verseny ebből a szempontból összehasonlítható-e a szingapúri, vagy éppen a maláj versennyel. „Kemény dolog ez, mert nyilván mindenki harcol a legkisebb megspórolható súlyért is.”

„Szóval nincs meg az a luxus, hogy 3 litert tölthetünk az itatórendszerbe. Van egy kicsi benne, de soha nem elegendő folyadék. Szóval az ember dehidratált lesz. És igen, a hőség nagyon is valódi volt! Mindenki nagyon keményen dolgozott, nagy a forróság a versenyzők a szerelők, és mindenki más számára is.”

A verseny végén egyébként az ausztrál pilóta azt hitte, pontot szerzett Miamiban, csak utána realizálódott benne, hogy valójában nem jött össze a top 10-be kerülés.

„Amikor átszeltem a célvonalat, valójában azt hittem, 10. vagyok. Nehéz tudni, hiszen nyilván az ember harcol, autók csúsznak ki itt-ott. De fejben úgy kalkuláltam, hogy elegendő autó esett ki, vagy elegendő autót előztem meg ahhoz, hogy valahol a pontszerzők között legyek.”

„Egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. És amikor mindenki szélárnyékban van, hiányzik egy kicsi az egyenesben is.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!