A monacói pilótának nem volt könnyű hétvégéje az Amerikai Nagydíjon, a harmadik szabadedzésen ugyanis nem tudott körözni, mert ki kellett cserélni autójában a motort egy hidraulikus szivárgás miatt.
Leclerc emiatt egy régebbi specifikációjú motort használt az időmérőn és a versenyen, ez azonban a hírek szerint már futásteljesítménye végén jár, legfeljebb egy szabadedzésen lehetne újra használni.
|
A Ferrarinak éppen ezért komoly döntést kell meghoznia a hétvégi Brazil Nagydíj előtt: vagy beépíti Leclerc autójába azt a harmadik specifikációjú erőforrást, amivel gondok voltak Austinban, vagy egy teljesen új motorral küldik pályára a monacóit.
Az austini problémák után a hibás erőforrást természetesen alapos elemzésnek vetették alá Maranellóban, és végül úgy tudni, sikerült is úgy megjavítani, hogy újra használható legyen. Ha végül ennek használata mellett dönt a csapat, Leclercnek nem kell büntetéssel számolnia.
A hírek szerint viszont a Ferrarinál vacillálnak, mégpedig azért, mert Leclerc akár egy új motorspecifikációt is használhatna Interlagosban. Igaz, ha ezt beépítenék az autójába, 10 rajthelyes büntetéssel kellene számolnia, a csapat viszont egy fontos tesztként is tekinthet erre a lehetőségre a 2020-as idény előtt.
A döntésnek legfeljebb az egyéni pontversenyben elfoglalt pozíciókat tekintve van jelentősége: az már eldőlt, hogy a Ferrari a 2. helyen zárja a konstruktőri versenyt, az egyéni tabellán viszont még nagy küzdelem folyik a 3. helyért, Leclerc pedig jelenleg 14 pontos előnnyel foglalja el ezt a pozíciót Max Verstappen [Red Bull] előtt.
Brazília egyébként alkalmas helyszín lehet az új motor bevetésére, hiszen az interlagosi pálya kínál előzési lehetőségeket. Ráadásul a helyszín meglehetősen magasan helyezkedik el a tengerszinthez viszonyítva, emiatt ritkább a levegő, a hűtés megfelelő megoldása tehát létfontosságú – ami az austini, műszaki hibás motor használata esetén bizony kérdéseket vethet fel.