A Red Bull versenyzője a leggyorsabb volt az időmérő edzésen, végül azonban elveszítette a rajtelsőséget, miután a stewardok megállapították, a holland a sárga zászlók ellenére nem lassított le Valtteri Bottas baleseténél.
Rögtön az időmérő után még nem jelentették be, hogy vizsgálat indult Verstappen ellen, noha a Red Bull versenyzője az időmérőt követő sajtótájékoztatón elismerte, nem vette el a gázt. Az FIA csak jó egy és háromnegyed órával a kvalifikáció után idézte be a hollandot.
Ezt követően sokan arról kezdtek el találgatni, vajon az FIA csak azért indított vizsgálatot, mert Verstappen bevallotta a kihágást? Michael Masi versenyigazgató „100 százalékban” cáfolta ezt.
„Addigra én jelentettem a dolgot a stewardoknak, és szóltam nekik, hogy ezt meg kell vizsgálni, Max nyilatkozata csak ezt követően érkezett” – mondta a szakember, aki hozzátette, azért érkezett csak későn az értesítés erről, mert épp a baleset helyszínén zajló javítási munkálatokat felügyelte, a stewardok pedig el voltak foglalva egyéb ügyekkel.
„Valójában már rögtön elkezdtük megnézni a dolgot. De az elsődleges Valtteri egészsége volt, az, hogy kiküldjük az orvosi autót, és megbizonyosodjunk arról, hogy teljesen rendben van.”
„Ez volt az első dolog. Aztán vissza kellett juttatnunk az autót a csapathoz. A harmadik összetevő pedig a pálya helyreállítása volt a következő eseményre. Mivel biztonsági delegáltként ez is a feladatom, ki kellett mennem, hogy megbizonyosodjak arról, minden a helyén van.”
Masi csak ezt követően kezdte el megnézni azt, hogy Lewis Hamilton, Sebastian Vettel és Max Verstappen biztonságosan haladt-e el Bottas összetört autója mellett.
„Visszaértem az irodába és elkezdtem dolgozni a meglévő adatokkal, és megnéztem mindhárom autót, melyek elhaladtak Valtteri baleseténél.”
Verstappen végül 3 rajthelyes büntetést kapott, Hamiltont viszont nem szankcionálták, a Red Bull holland pilótája azt később sérelmezte is.
„Lewisé nagyon egyszerű volt: nem volt sárga zászló” – mondta ezzel kapcsolatban Masi.
„A pályabírók nagyszerű munkát végeztek, és meglehetősen gyorsan bemutatták a sárga zászlót. De Lewis még nem kapta meg, Sebastian és Max viszont igen. Szóval ennyi történt.”
„A versenybírók pedig épp a Toro Rosso és a Renault ügyének meghallgatását tartották a veszélyes kiengedésekkel kapcsolatban. Szóval nem tudták kiküldeni a beidézést, ami egyébként egy formális értesítés. Amint ez a meghallgatás lezajlott, megírták az idézést. Én valójában már akkor jelentek nekik egy incidenst, amikor az megtörténik.”