A Pirelli motosport-igazgatója, Paul Hembery szerint nem tenne jót a Forma-1-nek, ha 2006 után újra több vállalat látná el abroncsaival a mezőnyt.
A Pirelli motosport-igazgatója, Paul Hembery szerint nem tenne jót a Forma-1-nek, ha 2006 után újra több vállalat látná el abroncsaival a mezőnyt.
A szakember az Autosportnak adott exkluzív interjújában a Hungaroringen elárulta, egyáltalán nem biztos, hogy folytatnák a királykategóriában, amennyiben egy másik gyártó is csatlakozna a Forma-1-hez.
„A sportnak kell eldöntenie, mit akar” – mondta a szakember.
„Ha gumiháborúra vágyik és vonatozást akar, mint a 2000-es évek elején, amikor a rajongók hátat fordítottak a sportnak, szíve joga. Nem nekünk kell döntenünk erről. Mi egyelőre kivárunk, és meglátjuk, hogy változnak-e a regulák. Ha igen, akkor fontolóra vesszük a dolgot. A csapatokat jelenleg egyáltalán nem érdekli a gumiháború.”
2006-ban fordult elő utoljára, hogy több gumiszállító – a Michelin és a Bridgestone – szállított abroncsokat a csapatoknak. Utóbbi vállalatot váltotta 2011-ben a Pirelli.
„Ahhoz, hogy tudjuk, pontosan mit is jelent egy gumiháború, először látnunk kellene a szabályokat” – mondta Hembery.
„Ha arról van szó, hogy 100 millió eurót kell elköltenünk arra, hogy gyorsabbá tegyük fél másodperccel a gumikat, miközben be sem tudjuk bizonyítani, hogy miénk a leggyorsabb abroncs, mert alapvetően továbbra is a csapatokon múlik autóik teljesítménye, akkor semmi értelme az egésznek.”
„Gumiszállítóként csak akkor szerezhetünk hírnevet a Forma-1-ben, ha csinálunk egy olyan dolgot, mint ami történt Indianapolisban, és bojkottálunk egy versenyt. Senki sem tudta, milyen gumik vannak az autókon, amikor gumiháború volt az F1-ben. Nem tudták, mert olyan technológiákra költöttünk pénzt, hogy fokozzuk a teljesítményt, melyeket a közönség nem láthatott.”
„Azon csapatok közül, akikkel én beszéltem, egyik sem akar gumiháborút. Véleményük szerint csak a pénzt pazarolnák egy olyan területre, amit nem tudnak irányításuk alatt tartani. És vannak biztonsággal kapcsolatos aggályok is. A beszállítók a biztonsági korlátokat feszegetnék annak érdekében, hogy javítsanak termékeik teljesítményén. Indianapoisban láthattuk, hová is vezet egy gumiháború. És ez nem jó a gumigyártóknak, mint ahogy a Forma-1-nek sem.”