Az Alpine-nál jó ideje komoly változások történnek szervezeti szinten, nemrég pedig kiderült, az istállónál Bruno Famin helyét Oliver Oakes veszi át a csapatfőnöki székben. Mindeközben pedig jó ideje hallani már arról, hogy az istálló akár már a jövő évtől a Mercedes erőforrásait használhatja a száguldó cirkuszban, miután a Renault teljesen sutba dobja F1-es motorprojektjét.
A Forma-1-es istálló eladásával kapcsolatos pletykákat többször is cáfolta a francia gyártó, lapértesülések szerint azonban továbbra is a lehetőségek között szerepel, hogy túladnak a csapaton. Olyannyira, hogy az F1-Insider értesülései szerint az Alpine új főtanácsadóját, Flavio Briatorét azzal bízta meg a Renault vezérigazgatója, Luca de Meo, hogy szedje rendbe az F1-es projektet, majd nyereséggel adjon is túl rajta.
A portál szerint jelenleg két forgatókönyv létezik: az egyik, hogy a Hitech Forma-2-es csapata először összeolvad az Alpine-nal, majd teljesen átveszi az irányítást az enstone-i istálló felett. Ezt támasztja alá az is, hogy nemrégiben megerősítették, a Hitech alapítója, Oliver Oakes ülhet be a csapatfőnöki székbe. Érdekesség, hogy az F1-Insider szerint Oakest az orosz milliárdos, Dimitrij Mazepin strómanjának tartják. A korábbi Forma-1-es pilóta, Nyikita Mazepin apja az orosz-ukrán háború előtt Vlagyimir Putyin bizalmasa volt, a bevezetett szankciók miatt azonban hivatalosan be kellett fejeznie tevékenységét a motorsportban — így meg kellett válnia a Hitechnél szerzett tulajdonrészétől is. A csapat új részvényese 2023 óta Vlagyimir Kim kazahsztáni milliárdos, aki ugyancsak szoros kapcsolatot ápol Mazepinékkel. A nemzetközi sajtóban arról is pletykálnak, Mazepin mindent megtesz azért, hogy fia, Nyikita Mazepin visszatérjen a Forma-1-be, és az sem kizárt, hogy az Alpine-nál lesz lehetősége erre.
Az F1-Insider szerint azonban a francia F1-es istálló számára van egy másik lehetőség is, mégpedig Michael Andretti, aki akár fel is vásárolhatja a csapatot, kivívva ezzel a Forma-1-ben való indulás jogát, melyet nemrégiben megtagadott tőle a száguldó cirkusz vezetősége. Andrettiék mögött az amerikai autóipari óriás, a General Motors áll, mely legkésőbb 2028-ban a Cadillac révén már motorgyártóként is részt szeretne venni az F1-es küzdelmekben.
A német lap szerint Briatore tevékenysége az Alpine-nál Franciaországban komoly vitákat válthat ki, ha ugyanis a csapatot eladják a Putyin-közeli Mazepinnek, és így lehetőséget adnának számukra az F1-es visszatérésre, akkor akár még a „sportkedvelő francia elnök”, Emmanuel Macron is kénytelen lesz foglalkozni a csapat ügyével…
Az Alpine kapcsán mindeközben arról is tárgyalnak, a jórészt erotikus tartalmakat kínáló OnlyFans lehet a csapat egyik új támogatója 2025-től, sőt, állítólag az sem kizárt, hogy a BWT-t váltva akár a francia csapat főszponzora lesz majd a következő idényben.