Friss hírek

Nem egyértelműek a motorszabályok a Forma-1-ben

A McLaren vezérigazgatója, Martin Whitmarsh elárulta, a csapatok továbbra is a Nemzetközi Automobil Szövetség válaszára várnak az idei motorszabályok tisztázásával kapcsolatban, ugyanis jelenlegi formájában nem egyértelmű a sportszabályzat.

A McLaren vezérigazgatója, Martin Whitmarsh elárulta, a csapatok továbbra is a Nemzetközi Automobil Szövetség válaszára várnak az idei motorszabályok tisztázásával kapcsolatban, ugyanis jelenlegi formájában nem egyértelmű a sportszabályzat.

Az FIA még decemberben jelentette be, hogy a költségek csökkentése érdekében az idei évtől minden versenyzőnek nyolc motor áll majd a rendelkezésére egy adott szezonban, amiknek az eddigi kettő helyett három versenyhétvégét kell majd kibírniuk az autókban.

Igen ám, de a 2009-es Sportszabályzat múlt héten közzétett legutóbbi kiadásában más olvasható.

“A versenyzők nem használhatnak nyolcnál több motort egy szezonban. Az a versenyző, aki több mint nyolc egységet fogyaszt el, tíz rajthelyes büntetésben részesül minden olyan futamon, ahol további motorokat szerelnek autójába” – mondja ki az ide vonatkozó szabály.

Ez pedig azt jelenti, hogy mostantól nem feltétlenül kell két, egymást követő futamon ugyanazt a motort használni, a csapatok maguk dönthetik el, miként taktikáznak a rendelkezésükre álló egységekkel.

Whitmarsh megerősítette, hogy csapata értelmezte és megértette az új szabályt, azonban egyelőre nem világos számára, miként büntetik azokat, akik extra motorok használatára kényszerülnek.

“Vannak még fehér foltok a szabályokban, amik tisztázásra várnak” – mondta a brit szakember az autosport.com-nak. “Az egyik ilyen pont, ami nem teljesen egyértelmű, hogy mi van abban az esetben, ha egy kilencedik motor használatára kényszerülsz. Egyszer kapsz csak büntetést, vagy minden egyes alkalomkor, mikor a kilencedik motort használod?”

“A logikus az lenne, ha csak egyszer kapnál, azonban ez nincs konkrétan leszögezve a jelenlegi szabályokban. De nem csak ez, hanem más szabályok is pontosításra várnak” – folytatta Whitmarsh, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy az sem tiszta, milyen szabályok vonatkoznak a tartalékpilótákra, ha netán be kell ugraniuk egy-egy versenyre.

A fent említett feltételek talán könnyítésnek tűnhetnek, azonban a dolgokat nehezíti, hogy idén már azok az egységek is beleszámítanak a nyolc darabos keretbe, amiket a pilóták a pénteki szabadedzéseken használnak.

“A motorok élettartama meghosszabbodott, így nem leszünk könnyű helyzetben, hiszen a szezonközi tesztek eltörlésével minden eddiginél fontosabbak lesznek a pénteki edzések, ám eközben figyelnünk kell arra is, hogy a lehető legjobban spóroljunk a motorral, hogy az tökéletes állapotban legyen a versenyeken” – magyarázta Whitmarsh.

“Ez egy nagyon érdekes kihívás, de ez az élet. Végesek az erőforrásaid és azokból kell kihoznod a maximumot. Csak hogy tisztázzuk, a sportszabályzat jelenlegi verziója azt mondja ki, hogy egy versenyzőnek nyolc motor áll a rendelkezésére egy szezonban, és ha az összes futamon ugyanazt a motort használja, akkor a többi héttel nyugodtan tesztelhet a pénteki edzéseken. De ez nem valószínű.”

“Azonban továbbra is van parc ferme, így ha a motor pénteken vagy szombaton reggel megy tönkre, és még a nyolc darabos kereten belül vagy, akkor az egységet büntetés nélkül kicserélheted. Azonban ha már megkezdted az időmérőt, akkor a parc ferme szabályai érvényesek, melyek kimondják, hogy ha motort cserélsz az autóban, a mezőny végére rangsorolnak.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További hírek