Nem elég jók a Mercedes rajtjai, mihamarabb fejlődni kell - F1VILÁG.HU

Nem elég jók a Mercedes rajtjai, mihamarabb fejlődni kell

HIRDETÉS
Fotó: Pirelli

Rengeteg munkát fektet a Mercedes Forma-1-es csapata abba, hogy javítson rajtjain, a Ferrari ugyanis az elmúlt időszakban szintet lépett, ez pedig már a világbajnoki küzdelmet befolyásolja.

A Mercedes az elmúlt három verseny mindegyikén a pole pozícióból rajtolhatott, és valamennyiszer komoly problémát okozott számukra az, hogy a mögülük startoló Ferrarik jobban jöttek el a piros lámpák kialvásakor.

Franciaországban Sebastian Vettel végül összeütközött Valtteri Bottasszal az első kanyarban, Ausztriában pedig Kimi Räikkönen tudott beférkőzni a Mercedes autói közé a startnál.

A múlt hétvégi Brit Nagydíjon Lewis Hamilton győzelmi esélyei lényegében már az első körben elszálltak, miután nagyon gyengén jött el a rajttól, később pedig összeütközött Kimi Räikkönennel.

Mivel lassan kijelenthető, hogy a Ferrari jobb a rajtoknál, mint a Mercedes, a világbajnok istálló mindent megtesz azért, hogy javítson ezen a területen.

„Nagyon sokat dolgozunk ezen a héten, hogy megértsük, hiszen jól tudjuk, hogyha a pole-ba kvalifikáljuk magunkat, ugyanolyan jól kell startolnunk, mint a Ferrariknak – és ezt próbáljuk megvalósítani majd Hockenheimben” – mondta Andrew Shovlin, a Mercedes főmérnöke.

A szakember aztán részletezte azt is, mi volt a legfőbb probléma Hamilton esetében Silverstone-ban.

„Az egyszerű válasz az, hogy kipörögtek a kerekei. Kicsit kevesebb tapadás volt a rajtrácson, mint vártuk. Voltak rajtgyakorlataink ott, és Silverstone-ban meg is engedik, hogy próbálgassuk ezt a rajtrácson. Valamiért azonban vasárnap mégsem az volt a helyzet, mint vártuk, és amint kipörögnek a kerekek, nyilván nincs akkora gyorsulás, így gyorsan pozíciókat veszített.”

Shovlin elárulta azt is, Hamilton autója nem szenvedett jelentős károkat a Räikkönennel való ütközés során, habár a brit sokat panaszkodott a rádión. A főmérnök szerint ez azért volt, mert az autó nem úgy viselkedett más autók mögött, a turbulens levegőben, mint tiszta pályán.

Hirdetés

„Semmiféle károsodás nem volt. Elég nagy volt az ütközés, és szerencsések voltunk, hogy megúsztuk” – magyarázta.

„Hallhattuk, hogy Lewis panaszkodott a padlólemez károsodására. Azt gondoltuk, hogy van némi aerodinamikai veszteség, de ez csak azért volt, mert turbulens levegőben autózott, miközben keresztülrágta magát a mezőnyön.”

„Csak akkor láttuk, hogy a sérülés nagyon-nagyon minimális, amikor tiszta pályán autózhatott, és érezte, milyen is az autó, illetve láttuk, milyen tempóra képes.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!