A silverstone-i istálló tavaly a 7. helyen zárta a konstruktőri versenyt, arról pedig már jó ideje tudni lehet, hogy új, ARM23-as kódjelet viselő versenyautója jelentősen eltér majd elődjétől. A 2023-as modellről Silverstone-ban hull majd le a lepel február 13-án, az istálló helyettes technikai igazgatója, Eric Blandin pedig a minap egy interjúban elárulta, az ütemterv szerint halad az új versenyautó fejlesztése.
„A tervek szerint haladunk az AMR23-assal. Aerodinamikai szempontból az indulásra szánt specifikáció elkészült. Az összes aerodinamikai felületet átadtuk a rajzolóirodának, ahol véglegesítették az utolsó rajzokat az autó építéséhez” – fogalmazott a szakember.
„Az időm 80 százalékában az aerodinamikai részlegre fókuszálok jelenleg, hogy ambiciózus fejlesztési programmal állhassunk elő a szezon során. Az indulás is fontos, ám csupán egy lépcsőfok – fejlesztenünk kell az autót a szezon során. Az időm fennmaradó részét azzal töltöm, hogy megbizonyosodom arról, hogy minden jól halad a rajzolóirodában, és megvan minden, amire szükségük van.”
Blandin beszélt arról is, nem fognak nagyon titkolózni a februári bemutatón, és nem egy demóautóról rántják le a leplet.
„A valódi autót mutatjuk be, ahogy tavaly is” – mondta. „Az autó, amit bemutatunk az új silverstone-i gyárunkban, február 13-án, az igazi AMR23-as lesz. Nem fogunk csalódást okozni a rajongóknak!”
Az új versenygép fejlesztése során az Aston Martinnál természetesen igyekeztek felhasználni a tavalyi évben megszerzett tudást.
„Sok fejlesztéssel vérteztük fel az ARM22-est, és az elért fejlődés megerősítette, hogy jó úton járunk az ARM23-assal, ami a tavaly tanultakra épül.”