Ahogyan arról az F1VILÁG.HU is beszámolt, a Ferrari az aerodinamikai újítások mellett idei első motorfejlesztését is beveti, melyet az eredeti tervek szerint csak a Kanadai Nagydíjon tett volna meg.
A maranellóiak motorjait használó Haas és Alfa Romeo azonban Barcelonában még nem használják a frissített verziót – az leghamarabb csak Monacóban kerül be a két csapat autóiba.
„Tavaly előttük raktuk be az autónkba, épp ellenkezőleg, mint most” – mondta a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner.
„Mindenki azt kérdezgette, ’miért?’, most pedig ugyanez a helyzet. Hogyan kellene csinálnunk? Ugyanakkor beépíteni, mint ők, logisztikailag komoly kihívás a Ferrarinak. Szóval megkérdezik, hogy rendben van-e így, nekünk pedig nincs problémánk ezzel.”
„Elvégre nekik kell menedzselniük a motort, a megtett kilométereket, és a többit. Nagyon elégedettek vagyunk azzal, amit javasoltak. Még nem döntöttük el, hogy Monte Carlóban, vagy Kanadában kezdjük el használni.”
A Haas ráadásul eltérő üzem- és kenőanyag-beszállítóval dolgozik, mint a Ferrari és az Alfa Romeo, Steiner szerint azonban ez nem hátrány.
„Egyszerűen így döntöttünk. Semmi nincs mögötte. Egy kicsit más specifikáció, de rendben van.”
Arra a kérdésre, hogy emiatt gyengébb-e a teljesítmény, a szakember így felelt: „Nem hiszem – mivel még azt sem tudom, nekik mijük van. Nincs mivel összehasonlítanom.”