A Volkswagen jelentős veszteségekkel küzd egy ideje, ami miatt három németországi gyár bezárását, több tízezer dolgozó elbocsátását és a fennmaradó létesítmények átszervezését tervezik. Ezek az intézkedések találgatásokhoz vezettek azzal kapcsolatban, hogy vajon az Audi biztosítani tudja-e a Forma-1-es sikerhez szükséges óriási költségeket.
„Van egy üzleti tervünk, ez üzleti projekt számunkra” – mondta Gernot Döllner. „Ez a Forma-1-es projekt az Audi átalakulási történetének szerves része. Nem lehet csak spórolással jövőt építeni. Befektetni kell. Az Audi vállalatának átalakítására van szükség, és úgy gondoljuk, hogy a Forma-1-es projekt az Audi átalakulásának fontos része.”
A Katari Nagydíj pénteki napján jelentették be, az Audi megállapodott a Katari Befektetési Hatósággal, az együttműködés pedig jelentős tőkeinjekciót biztosít a Sauber csapat számára, amely 2026-ban az Audi gyári alakulatává alakul. Bár egyesek szerint a QIA-val való együttműködés a Volkswagen problémái miatt vált szükségessé, Döllner ezt határozottan cáfolta:
„Egyáltalán nem” – mondta, amikor megkérdezték, van-e összefüggés a QIA-ügylet és a Volkswagen helyzete között. „Amikor vezérigazgatóként beléptem az Audihoz, felülvizsgáltuk a projektet, és az volt a kérdés, hogyan haladjunk tovább. Ez egy éve történt.”
„Az egyik döntés az volt, hogy teljes mértékben belevágunk, és folytatjuk a programot, de ehhez nagyobb léptékben kell gondolkodnunk a jelenlegi iparági átalakulási szakasz kontextusában. Ezért döntöttünk úgy, hogy más csapatokhoz hasonlóan partnereket vonunk be, hogy erős csapatot építsünk. Ez nem kapcsolódik a VW helyzetéhez.”
Döllner elárulta, hogy a QIA-val való egyeztetések pontosan egy éve kezdődtek.
„November 29-én a QIA először látogatta meg neuburgi létesítményeinket, és láthatták a csapat szenvedélyét és professzionalizmusát.”
Arról, hogy a katari befektetés hatással lesz-e a csapat elnevezésére, Döllner elmondta: „Egyelőre széleskörűen vizsgáljuk a lehetőségeket, döntés még nem született. De az biztos, hogy az Audi lesz a csapat névadó szponzora. A jövőbeni felállás részletei később derülnek ki.”
Bár azt nem árulták el, hogy a QIA pontosan mekkora részesedést vásárolt a csapatban, úgy hírlik, körülbelül 30 százalékról szól a megállapodás – amelyet 350 millió dollárra becsülnek. Ez a pénz közvetlenül a Sauberhez kerül. Mattia Binotto, a csapat műveleti igazgatója szerint ez kulcsszerepet játszik majd az istálló felzárkóztatásában.
„A végső cél, hogy a csapat győztes csapattá váljon” – mondta Binotto. „Ha megnézzük a jelenlegi különbséget a legjobb csapatokhoz képest, az egyértelmű, hogy még sok mindenre van szükségünk.”