Friss hírek

Nem lehetett túlélni: Íme a részletek a tragikus F2-es balesetről

Az FIA Biztonsági Igazgatósága befejezte a tavaly augusztus 31-én, Belgiumban történt végzetes Formula-2-es baleset vizsgálatát, amelyben Anthoine Hubert életét vesztette, Juan Manuel Correa pedig súlyos sérüléseket szenvedett.

A vizsgálat során az érintettekkel interjút készítettek, figyelembe vették a fizikai bizonyítékokat, az elérhető felvételeket, valamint a rögzített adatokat is, amely az FIA számára rendelkezésre áll. 

A vizsgálatot az FIA Kutatói Munkacsoportja ellenőrizte, és Gérard Saillant vezette, aki az FIA orvosi bizottságának vezetője. Az eredményeket az FIA Biztonsági Bizottsága fogadta el, amelyet az elnök, Patrick Head vezet, valamint bemutatták azokat a Motorsport Világtanácsnak is. 

A vizsgálat négy autóra összpontosult, amelyek érintettek voltak a balesetben: Anthoine Hubert, Juan Manuel Correa, Giuliano Alesi, valamint Ralph Boschung versenygépére. 

Az első körben egy, a történtektől független incidens történt, amely sárga zászlót eredményezett a 12-es és 13-as kanyarban. Az első helyen haladó megkezdte a második kört, és ezen a ponton az első szektorban zöld zászló volt érvényben. 

A balesetsorozat összesen 14,6 másodpercig tartott a 2. körben, amikor is Giuliano Alesi elvesztette az irányítást az autója felett a 3-as kanyar kijáratánál (az Eau Rouge-ban). Először megpördült, majd bal oldalon elhagyta a pályát, mielőtt a gumifalba csapódott az autó hátulja. Ez 1,9 másodperccel azután történt, hogy elveszítette az irányítást, majd visszasodródott a pályára a 4-es kanyar után (a Raidillonban). 

A vizsgálat során felfedték, hogy valószínűleg a jobb hátsó guminyomás csökkenése okozta azt, hogy Alesi elveszítette uralmát autója felett

Miután Alesi autója a gumifalnak ütközött, a törött alkatrészek, törmelékek szétszóródtak a versenypályán. Azért, hogy Alesit és a törmelékeket elkerüljék, Ralph Boschung, majd Anthoine Hubert jobb oldalra húzódott, elhagyva a pályát, és a 4-es kanyar bukóterébe hajtottak.

Boschung és Hubert reakciója azelőtt történt, hogy sárga zászló lépett volna életbe, mivel ezek az autók közel voltak a balesethez. A sárga zászló az 5-ös poszton 1,8 másodperccel azután lépett életbe, hogy Giuliano Alesi gumifalnak ütközött. 

A manőver során Boschung sokkal nagyobb hirtelenséggel lassult le, mint Hubert, aki jobbra húzódott, hogy elkerülje az ütközést. Ennek ellenére Hubert Boschung autóját érintette, elveszítette az első szárnyát, előtte Boschung autóján pedig jobb hátsó defekt keletkezett. 

Hubert 262 km/h-s sebességgel haladt, és mivel elhagyta az első szárnyát, elveszítette az uralmat autója felett. A 4-es kanyar kijáratának jobb oldalán autója a gumifal felé vette az irányt, amelynek 40 fokos szögben csapódott neki, 216 km/h-s sebességgel, és 33,7 G-nek megfelelő erőhatás érte. 

A becsapódást követően, és azután, hogy a gumifal elnyelte az energiát, az autó kilökődött és a verseny irányában tovább haladt, miközben forgott úgy, hogy az autó bal oldala az érkező autók felé nézett a 4-es kanyar bukóterében. 

Mindeközben Juan Manuel Correa közelített Giuliano Alesi balesetének helyszínéhez. Megközelítőleg az ideális ívet használta, a 4-es kanyar kijáratánál a pálya jobb oldala felé húzódva, amikor eltalálta a törmelékeket, amiket Giuliano Alesi autója hagyott maga után. A törmelékekkel való ütközés megközelítőleg 1,5 másodperccel a sárga zászlók érvénybe léptetése után történt, az eredménye pedig a jobb első felfüggesztés sérülése, valamint az első szárny elvesztése lett, emiatt pedig Juan Manuel Correa elveszítette az irányítást. Autója jobbra húzódott, elhagyta a pályát, és a 4-es kanyar bukóterébe került, melynek eredménye az Anthoine Hubert autójával történő ütközés lett 1,6 másodperccel később.

Juan Manuel Correa Anthoine Hubert autójának bal oldalát találta el megközelítőleg 86 fokos szögben, 218 km/h-val, miközben Anthoine Hubert autója gyakorlatilag egy helyben állt. A 12-es rajtszámú autóra [Juan Manuel Correa] és a 19-es rajtszámú autóra [Anthoine Hubert) 65,1 G, illetve 81,8 G erő hatott.

Az ütközést követően Anthoine Hubert autója 105,4 km/h-ra gyorsult fel, és másodszor is belecsapódott a gumifalba, mielőtt visszacsúszott a pálya irányába.

A két autó ütközése után 2,5 másodperccel meglengették a dupla sárga zászlókat, ezt 2,7 másodperccel később piros zászlós jelzés követte, mivel a 19-es rajtszámú autó [Anthoine Hubert] a pálya bal oldalán állt meg, a 12-es rajtszámú autó [Juan Manuel Correa] pedig fejjel lefelé állt meg 2,6 másodperccel később.

Az orvosi és kimentési folyamat 12 másodperccel azt követően kezdődött meg, hogy a 20-as rajtszámú autó [Giuliano Alesi] felett elveszítették az irányítást, közvetlenül azt követően, hogy meglengették a dupla sárga zászlókat, és még azt megelőzően, hogy a 12-es rajtszámú autó [Juan Manuel Correa] megállt. Anthoine Hubert első orvosi szemléjére a helyszínen 54 másodperccel a piros zászlók meglengetése után került sor.

16 másodperccel a piros zászlók meglengetése után a 12-es rajtszámú autó [Juan Manuel Correa] alatt tűz ütött ki üzemanyagszivárgás miatt. A tüzet egy pályabíró 2 másodpercen belül megfékezte, Juan Manuel Correa első orvosi szemléjére a helyszínen 69 másodperccel a piros zászlók meglengetése után került sor.

Az első kimentő csapat 2 percen belül a baleset helyszínén volt.

[su_box title=”A vizsgálat megállapításai összefoglalva a következők” style=”glass” box_color=”#000000″]• Az események láncolata egy elhúzódó és összetett balesetsorozatot eredményezett, melyben 4 versenyző volt érintett, ez pedig végül egy úgynevezett ’T-Bone-ütközéshez’ vezetett Juan Manuel Correa és Anthoine Hubert autója között.
• Az autók ütközése a sebesség és a pálya tekintetében rendkívüli energiákat továbbított, ez pedig Anthoine Hubert esetében túlélhetetlen, Juan Manuel Correa esetében pedig nagyon súlyos sérüléseket eredményezett.
• Nem volt egy meghatározható kiváltó ok, ugyanakkor több tényező hozzájárult a baleset súlyosságához.
• A vizsgálat nem talált bizonyítékot arra vonatkozóan, hogy bármely versenyző nem megfelelő módon reagált volna a sárga zászlós jelzésre, vagy a pályakörülményekre.
• A pályabírók és a versenyirányítás reakciója a jelzések és a mentőegységek bevetésére vonatkozóan időszerűnek és jónak volt tekinthető. [/su_box]

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!