Lewis Hamiltonnak a hétvégi Brazil Nagydíjon nagy segítségére volt az, hogy a Mercedes autója az egyenesekben sokkal gyorsabb tudott lenni a Red Bullnál. A brit pilóta a sprintfutamon az utolsó helyről rajtolt, végül az 5. pozícióban ért célba, míg vasárnap megnyerte a versenyt a 10. helyről startolva.
A Red Bullnál biztosak benne, a Mercedes talált egy okos megoldást, hogy növelje végsebességét, és míg korábban egy trükkös hátsó felfüggesztésre gyanakodtak az osztrákok, Brazíliában már rugalmas hátsó szárnyakról beszéltek.
Bár lehetett hallani olyan híreket, miszerint a Red Bull óvást nyújthat be a Mercedes ellen, ez végül elmaradt. Az energiaital-gyárosok továbbra is információkat gyűjtenek, és elemzik, hogyan is tudott ekkora előnybe kerülni riválisuk.
„Ezután a verseny után nem fogunk óvni. Fontos megértenünk, honnan jön ez a sebesség” – mondta Christian Horner csapatfőnök.
„Nyilván volt itt egy új motorjuk. Monaco-szintű leszorítóerőt használnak, és amikor elment Max mellett, közel 30 km/h-val gyorsabb volt nála abban a körben. Ez pedig olyasvalami, amit meg kell értenünk.”
„Az FIA-nak kell felügyelnie és irányítania a sportot, szóval mi bízunk bennük, bízunk a tesztjeikben és a vizsgálataikban.”
Horner azt mondja, Verstappen esélytelen volt Hamilton ellen Interlagosban.
„Nem lehetett versenyezni a Mercedesszel. Annyira védekeztünk, amennyire csak tudtunk. Max a legjobbját nyújtotta, keményen versenyzett, de egyszerűen nem volt esélyünk.”
„A csúcson voltunk Mexikóban és Austinban, itt pedig a padlón. Azért kemény ez, mert a verseny 75 százalékában az élen voltunk. A következő versenyig pedig egy hét telik csak el, szóval leporoljuk magunkat és újra harcolni fogunk egy hét múlva.”