Orosz Nagydíj

Nem támogatják az időmérős gumikat a csapatok

Nem támogatják a Pirelli extra gumikról szóló javaslatát a Forma-1 csapatai – a mezőny tagjai úgy vélik, az összképen az sem változtatna, ha egyszer használatos gumikkal gurulhatnának pályára az időmérőkön.


Nem támogatják a Pirelli extra gumikról szóló javaslatát a Forma-1 csapatai – a mezőny tagjai úgy vélik, az összképen az sem változtatna, ha egyszer használatos gumikkal gurulhatnának pályára az időmérőkön.

Miután tavalyhoz hasonlóan idén is több csapat választja azt a taktikát az időmérő utolsó szakaszában, hogy gumispórolás végett nem gurul pályára, sokan úgy vélik, a rajongók nem elégedettek a szisztémával, ezért mindenképp megoldást kellene találni a problémára.

A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery nemrégiben úgy nyilatkozott, az olasz gumigyártó akár azonnal készen áll arra, hogy külön az időmérőre kifejlesztett abroncsokat szolgáltasson a csapatoknak, így nem kellene a gumispórolással foglalkozniuk a szombati kvalifikáción. A mezőny alakulatai mindazonáltal nem támogatják a javaslatot.

„Rengeteg egyeztetés zajlott az elmúlt évben a csapatok között a gumihelyzettel, illetve az időmérővel kapcsolatban, és úgy gondoljuk, hogy a jelenlegi szabályok rendben vannak” – mondta Sauber istálló ügyvezetője, egyben résztulajdonosa, Monisha Kaltenborn.

„Szóval nem támogatnánk az extra abroncsokat.”

„És azt hiszem, ha megnézzük a statisztikákat, mely feljegyzi, hogy mely csapatok taktikáztak, és nem mentek ki a Q3-ban, akkor láthatjuk, hogy ezek az alakulatok egyébként több kört megtettek az időmérő korábbi szakaszában. Szóval nem hiszem, hogy sok minden változna a rajongók számára.”

A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn egyetértett abban, nincs szükség a szabályok megváltoztatására, az összképen ugyanis egyáltalán nem javítana, ha az időmérőn taktikázó csapatok inkább pályára gurulnának a Q3-ban.

„Még ha néhány csapat nem is gurul pályára, van hat-hét autó, mely keményen küzd a pole-ért” – fogalmazott Brawn.

„Azok a csapatok, melyek nem gurulnak pályára, úgy vélik, hogy nem harcolhatnak a legjobb helyekért, szóval ezek a csapatok bizonyos módon képesek megvédeni a pozíciójukat azáltal, hogy kompromisszumot kötnek, és a verseny elején jobb teljesítményt tudnak nyújtani. Tehát a nyolcadik és kilencedik helyen ezeknek a csapatoknak lehetőségük van arra, hogy megspóroljanak egy garnitúra gumit, így erősebbek lehetnek a futam korai szakaszában.”

A Williams csapatfőnöke, Frank Williams úgy véli, a külön az időmérő edzésre kínált abroncsok a kiscsapatoknak jelentének segítséget, ugyanakkor a költségeket is figyelembe kell venni.

„Abból a szempontból jó ötlet, hogy jobb lehetőségeik lennének a csapatoknak. Ha egy igazán hozzáértő csapatod van briliáns mérnökökkel, akik képesek kontrollálni a dolgokat, akkor három szett gumival is a legjobb eredményt éred el. Ha viszont nincsenek ilyen neves személyek a csapatodban, akkor hátrányban vagy. Ha lenne egy negyedik garnitúra, akkor az segíthet.”

A Renault Sport F1 főmérnöke, Jean-Francois Caubet határozottan a javaslat ellen van: „Szerintem az is nagyon fontos, hogy ne változtatgassunk folyamatosan a szabályokon.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS