Friss hírek

Nem úgy van az? Reagált az FIA a Red Bull kritikájára!

Reagált a Red Bull kritikájára a vasárnapi Portugál Nagydíj után a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Michael Masi.

Az energiaital-gyárosok a pályahatárokkal kapcsolatos szabályozást bírálták, szerintük ugyanis az egyáltalán nem következetes.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azt mondta, muszáj lesz változtatni valamin, mert az nem járja, hogy ők elbuknak egy győzelmet, egy rajtelsőséget és egy leggyorsabb kört, miközben mások büntetlenül előzhetnek a pályán kívül.

„Mostanra elveszítettünk egy győzelmet, egy leggyorsabb kört és egy rajtelsőséget” – mondta dühösen Marko a német Sky Sportnak nyilatkozva a leintés után. „A jó dolgok hármasával jönnek… Remélem, hogy ezzel vége is…”

„Valaminek változnia kell. Vagy meghúzzuk a határokat a kerékvetőkkel, vagy sóderággyal, vagy bármivel… Ha szélesen veszel egy kanyart, így automatikusan büntetést kapsz!”

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner rámutatott, miközben őket büntették a pályahatárok átlépése miatt, Lando Norris büntetlenül megúszott egy hasonló esetet.

„A pályahatárok jelentik a küzdelem csontvázát, nemde? És a következetes alkalmazásuk” – mondta Horner.

„Sergiót a pálya határain kívül előzték meg. Kapunk egy dokumentumot az FIA-tól, és az, hogy ennek az alkalmazása egyik napról a másikra változik, frusztráló. Sergio is nagyon frusztrált volt emiatt.”

A versenyt követően megvizsgáltuk a Perez – Norris incidenst, mely a 7. körben, a biztonsági autó bokszba hajtása után történt: Norris épp üldözte Perezt, a 4-es kanyarban pedig valóban kiszélesítette a pályát, így a következő kanyar előtt szélárnyékba tudott kerülni, majd tisztán megelőzte Perezt.

Michael Masi, az FIA versenyigazgatója épp erre hivatkozva reagált a Red Bull álláspontjára.

„Ezt az esetet jelezte a Red Bull a verseny során, mi pedig megvizsgáltuk, és nem, Lando nem előzte meg Sergiót a 4-es kanyarban, a pályán kívül. Az előzés féktávon történt az 5-ös kanyar előtt, a DRS-zóna végén” – fogalmazott Masi.

A szakember említést tett arról is, Verstappen gyorskörét végül azért vették el, mert a 14-es kanyarban is figyelték a pályaelhagyást, ahogyan azt jelezte is a szombati versenyigazgatói tájékoztatóban.

„Felülvizsgáltuk a pénteki eseményeket, és a 14-es kanyart jobban kihasználták. 2020-ban ez nem volt gond, 2021-re viszont az lett. Ennek eredményeképp pedig minden versenyzőnek azt az utasítást adtam, hogy a piros-fehér kerékvetőt ugyanúgy használják, ahogy az 5-ös kanyarban.”

„Viszont jeleztük nekik, hogy amennyiben tartós előnyhöz jutnak – tehát megelőznek egy autót, gyorsabbak lesznek egy miniszektorban, vagy ilyesmi –, akkor megvizsgáljuk a dolgot.”

Masi szerint Verstappen egyértelműen kiszélesítette az említett kanyart.

„Megnéztük a futam után, és teljesen világos, hogy Max a pályán kívül volt, és mindenkinél gyorsabb volt abban a miniszektorban, és ennek eredményeként megfutotta a verseny leggyorsabb körét, ami világbajnoki pontot ér.”

A versenyen egyébként 18 köridőt töröltek az 1-es, a 4-es és a 14-es kanyarok kiszélesítéséért.

„Számos köridőt töröltünk a futam során. És töröltünk néhányat az időmérőn is. És nyilván a szabadedzéseken jóval többet, ahol nem volt semmiféle hatása ennek.”

„Szerintem ez azt mutatja, hogy mindenkivel kapcsolatban egyenlően kezeljük a pályahatárokat. Ráadásul ugyanúgy tettük, ahogy jeleztük a versenyigazgatói jegyzetben is, különösen a hármas verzióban, amit szombat délelőtt küldtünk ki, és ami azt követően történt, hogy megvitattuk a versenyzői értekezleten, hogy mit fogunk, illetve mit nem fogunk tolerálni.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!