A brit istálló jelenleg a Renault erőforrásait használja a Forma-1-ben, ám már tavaly megállapodás született arról, hogy 2021-től, az új szabályrendszer érkezésétől kezdve a Mercedes motorjaira vált.
A koronavírus-járvány miatt azonban a Forma-1 csapatai a Nemzetközi Automobil Szövetséggel és az F1 vezetőségével úgy döntöttek, egy évvel elhalasztják az új regulák bevezetését, a száguldó cirkusz tehát csak 2022-ben változik meg gyökeresen.
Mindez komoly nehézséget okozhat a McLarennek, hiszen a patinás istálló a mezőny többi tagjához hasonlóan már elkezdte fejleszteni új autóját 2021-re, melyet értelemszerűen már a Mercedes V6-os erőforrására igyekezett szabni.
Mivel azonban 2021-re is jelenlegi szabályok maradnak, az idei autót is át kell alakítani úgy, hogy abba passzoljon a Mercedes aggregátja.
„A Mercedes motorját használjuk majd 2021-ben, ahogy terveztük, és bele fogjuk illeszteni a jelenlegi kasztniba” – mondják a McLarennél.
Noha a kasztni tervezését befagyasztják 2021-re, a McLarennek muszáj lesz változtatásokat eszközölnie, hiszen a Mercedes motorjának architektúrája jelentősen eltér a Renault-erőforrás kialakításától. Az új motor miatt ráadásul a hátsó felfüggesztés elemeit is újra kell terveznie a csapatnak, hiszen a lengőkarok bekötési pontjai is megváltoznak az új erőforrás, illetve váltókonfiguráció miatt.
Emellett változtatni kell az autó aerodinamikai konfigurációján is, hiszen a Mercedes-motor más hűtési megoldásokat igényel.