Nevetség tárgyává vált a Williams, a csapatfőnök az istálló védelmére kelt - F1VILÁG.HU

Nevetség tárgyává vált a Williams, a csapatfőnök az istálló védelmére kelt

HIRDETÉS
Megvédte csapatát, a Williams az istállót irányító James Vowles azok után, hogy a közösségi oldalakon nemrég összehasonlították a brit csapat idei autójának padlólemezét a Red Bull és a Mercedes megoldásával.
CIRCUIT DE BARCELONA-CATALUNYA, SPAIN - JUNE 02: Alex Albon, Williams FW45 during the Spanish GP  at Circuit de Barcelona-Catalunya on Friday June 02, 2023 in Barcelona, Spain. (Photo by Jake Grant / LAT Images)

A Monacói Nagydíj hétvégéjén komoly beszédtémát szolgáltatott a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull padlólemeze, azok ugyanis közszemlére kerültek, miután egy-egy incidens után daruval felemelték a versenyautókat, megmutatva ezzel olyan, eddig nem látott elemeket, melyek bizony az ellenfelek figyelmét is felkeltették.

A múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon aztán a Williams is hasonlóképpen járt, amikor Lagan Sargeant kicsúszott a pályáról, az FW45-ös aljáról pedig számos fotó készült. Ezeken pedig jól látszik, a Williams autójának padlólemeze közel sem olyan kidolgozott, mint az ellenfeleké. Ezt követően a közösségi oldalakon már-már nevetség tárgyává vált a Williams autója, James Vowles csapatfőnök viszont a brit istálló védelmére kelt.

„Készültek fotók a padlólemezünkről ezen a hétvégén, miután Logan kicsúszott a 3. szabadedzésen, és ezeket nyilván összehasonlították azokkal a fotókkal, melyeket az ellenfeleinkről készítettek néhány hete” – magyarázta a szakember. „Szerintem azt mindenképp ki kell emelni, hogy ez egy kicsit megtévesztő.”

„Itt az történt, hogy ez a fénykép nagyon is a hátsó diffúzorrámpára fókuszál, ellentétben a többi fotóval, melyek talán inkább a padlólemez elejére és közepére fókuszálnak, ahol a szabályok keretein belül valójában több a mozgástér.”

Azt ugyanakkor a Williams főnöke is elismeri, hogy az ő padlólemezük nincs olyan részletességgel kidolgozva, mint a fent nevezett többi istállóé.

„Egyértelműen hiányzik a részletesség az ellenfeleinkhez képest, de ehhez nem kell a padlólemez alá nézni, hogy lássuk. Hiszen látható a köridőkből is. Ez alapvetően egy eszköz az egyensúlyi karakterisztika, az autó teljesítménye és a leszorítóerő tekintetében is, ennek nagy része a padlólemezen generálódik.”

Az elmúlt években a Mercedes kulcsembereként dolgozó Vowles rámutatott, nem mennének sokra azzal, ha egyszerűen lemásolnák az ellenfelek megoldásait.

„Megérteni azt, hogy mit csinálnak az ellenfelek egy fogó alapján, és egyszerűen lemásolni azt, nem segítene. Arra talán lehetőséget ad, hogy megmutassa, merre kellene mozogni, de ha nem értjük meg magát a tudományt, és a mögöttes okokat, az áramlási dinamikát, akkor nem kapunk képet arról, hogyan tudnánk következetesen fejlődni, hogy ne csupán olyan jók legyünk, mint ők, hanem jobbak.”

Hirdetés

„Ráadásul az, amit egy versenytárstól látunk, az legalább 6-8 héttel ezelőtti állapot, és ennél már jóval előrébb járnak.” 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!