New Yorkban tartotta autóbemutatóját az AlphaTauri F1-es csapata - F1VILÁG.HU

New Yorkban tartotta autóbemutatóját az AlphaTauri F1-es csapata

HIRDETÉS
Megtartotta 2023-as autóbemutatóját az AlphaTauri Forma-1-es csapata. A faenzai istálló testvércsapatához, a Red Bull Racinghez hasonlóan egészen New Yorkig utazott, hogy leforgasson egy rövidfilmet, és megmutassa idei autójának külsejét.
Digital Lighthouse / Red Bull Content Pool // SI202302110217 // Usage for editorial use only //

Bár az AlphaTauri előre jelezte, hogy a bemutatón, amit magyar idő szerint késő este tartott meg YouTube-csatornáján, csak új autójának fényezéséről rántja le a leplet, a közzétett rendereken bizony számos eltérés mutatkozik a tavalyi versenyautóhoz képest, elég csak az autó oldalszekrényeire, vagy éppen orrkúpjára pillantani. Ne kergessünk viszont illúziókat, jó esély van rá, hogy a néhány hét múlva esedékes előszezoni teszten már teljesen máshogy fok kinézni az AT04-es.

Annak oka, hogy az AlphaTauri kvázi az Egyesült Államokban tartotta autóbemutatóját, nem más, minthogy most tartják a New York-i divathetet, a ruházati termékeiről ismert vállalat pedig fontosnak tartotta, hogy képviseltesse magát. Az F1-es csapat ráadásul 2026-ban ugyancsak szövetségre lép a Forddal, és a Red Bull Powertrains, valamint az amerikai autógyártó által kifejlesztett erőforrásokat használja majd a Forma-1-ben.

Az új autó fényezésében, illetve színösszetételében nem sokban különbözik a tavalyi modelltől, ám szembetűnő, hogy felkerültek a versenygépre az új támogató Orlen logói is.

Az AlphaTauri technikai igazgatója, Joddy Egginton elárulta, a csapat igyekezett agresszív lenni az autó „csomagolását” illetően, és természetesen próbáltak javítani annak aerodinamikáját, hogy növeljék a leszoríytóerőt.

„Rengeteget tanultunk az AT03-as fejlesztése során, és rengeteg információt felhasználtunk az AT04-es általános kialakításakor annak érdekében, hogy orvosoljuk a tavalyi autó gyengeségeit” – fogalmazott. „Magyarán fogalmazva: hiányzott némi leszorítóerő legfőbb ellenfeleinkkel szemben, és sikerült azonosítanunk lehetőségeket a fejlődésre.”

„Az autó majdnem minden területe erős evolúciót képvisel az AT03-as alapján, és nagy figyelmet fordítottunk a ’csomagolásra’ is, hogy a lehető legjobb alapokkal rendelkezzünk az aerodinamikai fejlesztésekhez.”

Az AT04-es kódjelű versenyautót kedden járatják majd be Misanóban, az F1-es csapatok kollektív tesztelése pedig február 23-án veszi kezdetét Bahreinben.

Részletek hamarosan…

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!