Élő tudósítás: Ez történik Silverstone-ban!

  F170

Newey a begyöpösödött riválisokat bírálja

A Forma-1 szűk látókörű csapatait bírálta a Red Bull Racing alakulatának főtervezője, Adrian Newey, amiért azok megakadályozták a Pirellit abban, hogy változtasson problémás gumikeverékein.


A Forma-1 szűk látókörű csapatait bírálta a Red Bull Racing alakulatának főtervezője, Adrian Newey, amiért azok megakadályozták a Pirellit abban, hogy változtasson problémás gumikeverékein.

Az olasz gumigyártó vállalat a Spanyol Nagydíjat követően szeretett volna módosítani abroncsain, úgy találta ugyanis, a túlzott gumikopás jelentős problémákat okozhat a bajnokság során. A Pirelli kevlárra cserélte volna a jelenlegi acélmerevítést a kanadai futamtól kezdődően, hogy elejét vegye azoknak a futófelület-leválással kapcsolatos problémáknak, melyek felmerültek az első versenyeken.

A Force India, a Lotus és a Ferrari azonban ellenszegült a módosításnak, melyhez minden csapat beleegyezésére szükség volna – az említett alakulatok attól tartottak, versenyképességük kerül veszélybe az efféle módosítások következtében.

A Pirelli ezért úgy döntött, egy új ragasztási eljárással próbálja megoldani a gondokat, ám a gumikkal a hétvégi Brit Nagydíjon ismét komoly problémák jelentkeztek. Miután hétvégén ismét versenyt rendeznek – Németországban –, sürgős megoldásra volna szükség.

Adrian Newey, a Red Bull főtervezője úgy véli, a Silverstone-ban történtek annak köszönhetők, hogy egyes csapatok megakadályozták a Pirellit abban, hogy módosítson abroncsain.

„Ez egy szomorú helyzet, de ilyen a Forma-1 természete” – mondta a szakember az AUTOSPORT-nak.

„Elég egyértelmű, hogy az év során voltak aggasztó gumiproblémák. A Pirelli előállt egy megoldással, egy más konstrukcióval, és ezt felkínálták már Montrealra. De két-három csapat megvétózta a dolgot, mert attól tartottak, ez a változtatás jobban kedvez majd másoknak, mint nekik.”

„Ennek a rövidlátásnak az eredményeképp a Forma-1 egy igencsak nyugtalanító helyzetben találta magát, és veszélybe került a versenyzők biztonsága is.”

Bár a Pirellinél egyelőre vizsgálják, hogy mi okozta a sorozatos defekteket Silverstone-ban, Newey szerint nem történtek volna hasonló incidensek, ha a kevlárgyűrűs gumikkal versenyeztek volna már ezen a hétvégén.

„A Pirelli feladata kivizsgálni a dolgot, de én úgy gondolom, hogyha a másik konstrukcióval versenyeztünk volna, nem történtek volna ilyen katasztrofális hibák.”

Newey osztja a mezőny többségének véleményét, miszerint azonnali lépésekre van szükség.

„Az egész paddock aggasztónak találja az ügyet, főleg biztonsági szempontból. De ha a bajnokságot is a véletlen gumiproblémák döntenék el, az sem lenne túl jó. A biztonság tekintetében két probléma van: ott van az autó, mely a meghibásodás miatt balesetet szenved. Ráadásul három kilogrammnyi futófelület repül el, és ha az eltalálja a hátul érkező versenyző sisakját… abba jobb bele se gondolni!”

„Nagyon csalódott lennék, ha a történtek után nem lennének intézkedések.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS