Élő tudósítás: Ez történik Silverstone-ban!

  F170

Newey: A motor hűtése jelenti a legnagyobb kihívást

Az új motorok hűtése jelenti a legnagyobb kihívást a Forma-1 csapatai számára – árulta el a Red Bull Racing főtervezője, Adrian Newey.


Az új motorok hűtése jelenti a legnagyobb kihívást a Forma-1 csapatai számára – árulta el a Red Bull Racing főtervezője, Adrian Newey.

A királykategória alakulatai 2014-ben már 1,6 literes V6-os turbómotorokat lesznek kénytelen használni az új szabályok értelmében, az idei fejlesztésekkel párhuzamosan zajló kutatások pedig nagy kihívás elé állítják a mezőnyt.

Adrian Newey, a Red Bull főtervezője elárulta, nincs könnyű dolguk, hiszen fontos, hogy megbízható autóval álljanak elő jövőre.

„Jövőre nagy változások lesznek, főleg magát az autó csomagolását illetően” – mondta a neves szakember a Crash.net című internetes lapnak nyilatkozva.

„Az új motornak nagyon sok hűtésre lesz szüksége, hiszen nemcsak, hogy belső égésű erőforrásunk lesz, de ott lesz a turbó is. Az energia-visszanyerő rendszer is sok hűtést igényel. Márpedig a hűtés nagy kihívás, ráadásul a váltóra vonatkozó szabályok is megváltoznak, és bőven lesznek aerodinamikai változások is. Szóval a feladat nagy. Minden csapatnak nehéz dolga van, hiszen próbáljuk folytatni az idei autó fejlesztését is, miközben már dolgozunk a jövő évi modellen is.”

Newey elmondta, nehéz megmondani, mi a mai Forma-1-es autók legfontosabb összetevője.

„A mai autók szó szerint több ezer alkatrészből állnak: egy holisztikus képet kellene elővenni az autóról, hogy válaszolni tudjunk erre. Elsősorban az aerodinamika számít, a versenyautó dinamikája, illetve felépítése. Ha mindez összeáll, jó alapokra lehet építkezni.”

A neves főtervező nemcsak a Red Bull-lal, hanem korábban a McLarennel és a Williamsszel is bajnoki címeket szerzett. Amikor arról faggatták, mit tekint pályafutása legnagyobb sikerének, Newey így felelt: „Első bajnoki címem a Williamsszel nagyon különleges volt, illetve a McLarennél eltöltött idők is nagyszerűek voltak. A Red Bullhoz való csatlakozás kockázatos volt, és egyúttal egy új kihívás. Szerencsés vagyok, hogy előtte dolgozhattam a Williamsnél és a McLarennél, de új kihívásra vágytam. Szóval azzal a reménnyel csatlakoztam a Red Bullhoz, hogy talán versenyeket nyerhetünk, ha a bajnokságban is győzünk, az fantasztikus lesz.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS