Newey: Csak néhány csapat lesz képes a győzelemre

A Red Bull Racing technikai vezetője, Adrian Newey meg van győződve arról, hogy az új szabályok miatt csak egy-két csapat lesz képes futamgyőzelmet aratni az idei esztendőben a Forma-1-ben.

A Red Bull Racing technikai vezetője, Adrian Newey meg van győződve arról, hogy az új szabályok miatt csak egy-két csapat lesz képes futamgyőzelmet aratni az idei esztendőben a Forma-1-ben.

Bár az idei évben számos új szabály kerül bevezetésre, melyek mind azt a célt hivatottak szolgálni, hogy növeljék az előzések számát a versenyeken, Newey úgy gondolja, hogy a hatalmas változások miatt sokkal nagyobb különbségek lesznek a csapatok között, mint az elmúlt években.

“Az új szabályok valóban elősegíthetik az előzéseket, de közel sem olyan mértékben, mint azt sokan gondolják, mert továbbra is a pálya vonalvezetése a legmeghatározóbb szempont az előzések tekintetében” – mondta a brit szakember.

“A tavalyi évben nagyon szoros volt a mezőny, amit az is bizonyít, hogy öt különböző konstrukció tudott futamgyőzelmet aratni. A komoly szabályváltozások pedig ennek ellenkezőjét idézhetik elő, mindössze néhány csapat lesz képes a futamgyőzelemre.”

Az autók aerodinamikája teljesen megváltozik, visszatérnek a slick abroncsok, illetve a kinetikus energiatároló (KERS) rendszer bevezetésével az autók súlyelosztása is borul. Éppen ezért Newey-nak szinte a nulláról kellett kezdenie az RB5 tervezését, és minden részletet újra kellett gondolnia az új szabályok ismeretében és figyelembe vételével.

“1983 óta nem volt ilyen komoly szabályváltoztatás” – magyarázta. “Mindent elölről kellett kezdenünk, értelmeznünk kellett az új szabályokat, és mindent meg kellett tennünk azért, hogy a lehető legjobban alkalmazzuk azokat.”

“Komoly hangsúlyt kellett fordítanunk az összefüggések megtalálására, mert tisztában voltunk azzal, hogy nem szabad abba a hibába esnünk, hogy csakis a nyers szabályok figyelembe vételével alakítsuk át az autót. A váltó belső szerkezetétől eltekintve szinte semmit nem tudtunk átmenteni az RB4-es modellből.”

“A slick gumik visszatérésével pedig az autó súlyelosztását is át kellett néznünk, hogy ne kapjanak olyan nagy terhelést a hátsó abroncsok. Éppen ezért a tömegközéppontot egy kicsivel előrébb helyeztük” – folytatta Newey, aki azt is megerősítette, hogy az RB5-ös modellben már helyet kapott a KERS.

“Akkumulátoros energiatároló rendszert használunk, ami nehéz, ebből kifolyólag pedig komolyan kihat az autó súlyelosztására. Miután mindent a szokásos módon beépítettél az autóba, úgy kell helyet találnod a KERS-nek, hogy a tank kapacitása változatlan maradjon, és a súlyelosztás is optimális legyen. Ez pedig nem egyszerű.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS