A Red Bull Racing technikai igazgatója, Adrian Newey nem kíséri el csapatát a hétvégi Kínai Nagydíjra, mert teljes erőbedobással az idei autó áttervezésére koncentrál, hogy felkészítse a konstrukciót a dupla diffúzor befogadására.
A Red Bull Racing technikai igazgatója, Adrian Newey nem kíséri el csapatát a hétvégi Kínai Nagydíjra, mert teljes erőbedobással az idei autó áttervezésére koncentrál, hogy felkészítse a konstrukciót a dupla diffúzor befogadására.
A Fellebbviteli Bíróság ma döntött a vitatott elemről, amit a keddi meghallgatás és a korábban már begyűjtött bizonyítékok alapján szabályosnak talált.
Ez pedig azt jelenti, hogy a többi hét csapatnak azonnal meg kell kezdenie autói áttervezését, mert az egyértelmű, hogy a vitatott elem nélkül esélyük nincs befogni a “diffúzoros” autókat.
A Red Bull már korábban, jóval a bírósági ítélet előtt megerősítette, hogy megkezdte az új elem tervezését, amin a mai bejelentés után még keményebben elkezd majd dolgozni.
Ha minden a tervek szerint halad, az energiaital-gyárosok legkorábban a május végi Monacói Nagydíjon már bevethetik az új diffúzorukat.
“Már most keményen dolgozunk egy új megoldáson” – mondta a Red Bull motorsport tanácsadója, Helmut Marko. “Amint az ítélet hivatalossá vált, (Adrian) Newey azonnal lemondta sanghaji útját, és a gyárban marad. Ha minden a tervek szerint alakul, akkor elkészülünk az új autóval Monacóra.”
A Renault-hoz hasonlóan, a Red Bull is elkezdett dolgozni egy hasonló diffúzoron a téli időszak alatt, ám miután az FIA illegálisnak minősítette azt, leállt a fejlesztésével.
Marko felháborítónak tartja a történteket, mert ha akkor zöld utat adnak csapatának, most nem lennének olyan helyzetben, hogy két futammal a szezon kezdete után teljesen át kell alakítaniuk új autójukat, ami nem kevés időt és pénzt visz el, nem is beszélve arról, hogy komoly hátrányban vannak a három “diffúzoros” alakulattal szemben.
“Ami a leginkább bosszant minket, hogy korábban már mi is előálltunk ezzel az ötlettel, és meg is kerestük (Charlie) Whitingot (FIA versenyigazgató), hogy mondjon véleményt egy, a szóban forgóhoz hasonló diffúzor megoldásról, ám azt a választ kaptunk, hogy illegális, így nem is hajszoltuk tovább a tervezőosztályunk ilyen elképzeléseit” – mondta a szakértő.
Marko szerint a vitatott elem teljes mértékben szemben áll a szabályok szellemével, hiszen az új elrendezés használatával drasztikusan megnő az autók kanyarvételi sebessége, és jócskán megnehezíti majd az előzéseket.