A Red Bull Racing vezetése elárulta, nem kellett kompromisszumos megoldásokat kötnie vadonatúj versenygépe tervezése során, miközben a mérnökök arra fektették a legfőbb hangsúlyt, hogy az RB4 megbízhatóbb legyen elődjénél.
A Red Bull Racing vezetése elárulta, nem kellett kompromisszumos megoldásokat kötnie vadonatúj versenygépe tervezése során, miközben a mérnökök arra fektették a legfőbb hangsúlyt, hogy az RB4 megbízhatóbb legyen elődjénél.
Az energiaital-gyárosok szerda reggel mutatták be 2008-as versenyautójukat a spanyolországi Jerezben, ahol az RB4 főtervezője, Adrian Newey elmondta, ugyanolyan agresszív hozzáállással tervezték és fejlesztették az idei modellt, ahogy azt tették a tavalyi évben.
Mindezt azért tehette meg a csapat, mert az elmúlt szezont követően elvégzett mélyreható vizsgálatok kimutatták, nem az volt a 2007-es problémák forrása, hogy Newey túlzottan a sebesség növelésére koncentrált az RB3 tervezése és fejlesztése során.
“Nem hiszem, hogy a megbízhatósági problémákat az okozta volna, hogy túlságosan a teljesítmény javítására fektettük a hangsúlyt a tavalyi évben” – mondta Newey a bemutatón. “Más okai voltak ennek, és a megbízhatósági rendszerünk nem érte el a kívánt szintet, melyen év közben nehezen tudtunk változtatni.”
“Éppen ezért az új autó tervezésénél nem kellett kompromisszumos megoldásokat kötnünk. Mindössze annyi volt a feladatunk, hogy megértsük, mi okozta a problémákat, és mely rendszerek omlottak össze” – magyarázta Newey, aki szerint a tavalyi problémákat leginkább az okozta, hogy a csapat egy radikálisan új autóval kezdte meg a 2007-es évet.
“Az RB3 minden tekintetben más volt, mint a csapat korábbi versenygépei. Ez is hozzájárult ahhoz, hogy megbízhatósági gondokkal küszködtünk a tavalyi évben. Sokkal bonyolultabb autó volt, mint elődje, és ez kezdetben sok problémát okozott, meg kellett tanulnunk, miként is működik az autó.”
“Az idei modell az RB3 továbbfejlesztése. Sok közös eleme van, de az autó koncepciója és alapja egy és ugyanaz. Evolúció, éppen ezért sokkal könnyebb dolga lesz a csapatnak az idei évben, mert már a kezdetektől fogva ismerni fogja, miként működik az új autó” – tette hozzá Newey.
Annak ellenére, hogy a megbízhatósági problémák kiküszöbölése érdekében egy jóval egyszerűbb autót is tervezhetett volna a csapat a 2008-as idényre, a gárda technikai igazgatója, Geoff Willis elárulta, agresszív fejlesztésekkel készültek a következő évadra.
“Az autó designja jóval összetettebb” – magyarázta a szakember. “Sokkal jobb munkát végeztünk ezen a téren, mint a korábbi években. Sokkal több apró elem került az autóra, ami azt mutatja, hogy megpróbáltunk minden területen fejlődést elérni az előző autóhoz képest. Úgy gondolom, tanultunk a hibáinkból, és sikerült jobbá tennünk az autót.”
“Finomítottunk a designon. Bár az új versenygép, elődje továbbfejlesztése, komoly előrelépés ahhoz képest. Minden területen sikerült fejlődést elérnünk, és egy olyan csomagot kaptunk, amilyet akartunk.”
“Ha megfelelően tudod menedzselni a tervezést és a gyártást, akkor sokkal nagyobb az esélyed arra, hogy egy megbízható terméket kapsz” – tette hozzá Willis.