Költségplafon-ügy

Newey-t feldühítették az új szabályok

A Red Bull technikai géniusza, Adrian Newey elmondta, hogy az idei évben bevezetett új szabályok és megszorítások bosszússá tették új autójuk tervezése közben, hiszen úgy érzi, mintha megkötötték volna a kezüket.


A Red Bull technikai géniusza, Adrian Newey elmondta, hogy az idei évben bevezetett új szabályok és megszorítások bosszússá tették új autójuk tervezése közben, hiszen úgy érzi, mintha megkötötték volna a kezüket.

Az energiaital-gyárosok uralták a mezőnyt az elmúlt két évben, kiváló helyzetfelismerő képességüknek és innovatív fejlesztéseiknek köszönhetően, amik között ott volt a fúvott diffúzor.

Hirdetés
 

Igen ám, de az idei szabályok sokkal inkább korlátozzák a szabadságot, az új kipufogószabály pedig kimondja, hogy pontosan hol lehet a csonk és az milyen szögben állhat, mellyel az FIA elérte, hogy eltűnjön a sok port kavart fúvott diffúzor a Forma-1-ből.

„A megszorítások, mint a kipufogó „elvesztése” egy kissé frusztrálnak, hiszen nem adnak szabad kezet a mérnököknek és számos kaput bezárnak” – mondta a szakember az RB8-as versenygép mai bemutatóján.

„Élvezem a szabálymódosításokat, azonban feldühítenek a megszorítások. Elvesztettük az elmúlt években kifejlesztett kipufogó technológiát, amiben élenjárók voltunk, és ami nagy szerepet játszott abban, hogy a többiek előtt voltunk. Most emiatt teljesen át kellett gondolnunk a helyzetünket.”

„Hogy ez jobban, vagy kevésbé hat majd ki ránk, mint a többiekre, természetesen nem lehet előre megmondani. A tavalyi autót, az RB7-est a kipufogó köré építettük, mi egyedüliként a mezőnyben. Szóval elképzelhető, hogy többet veszítünk, mint a többiek, de az idő majd megmondja.”

Newey azt is elmondta, hogy szinte alapjairól kellett újratervezni az idei modellt, hiszen az új – kipufogó – szabályok miatt a korábbinál alacsonyabb hasmagasságot kell tartaniuk az autó hátulján, és az aszfalttal bezárt szög is kisebb lesz, mint 2011-ben.

„Ahogy azt már mondtam, a tavalyi autó a kipufogó köré épült, ám ezt most elvesztettük. Az elmúlt évek tudását kidobhatjuk a kukába és vissza kellett térnünk oda, ahol évekkel ezelőtt voltunk, mikor az oldalt kivezetett kipufogót használtuk” – magyarázta.

„Nyilvánvalóan az egyik legfontosabb dolog a hátsó hasmagasság. Tavaly, a fúvott kipufogó lehetővé tette számunkra, hogy magasra állítsuk az autót, azonban idén erre már nem lesz lehetőségünk, így lejjebb kell vennünk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Newey-t feldühítették az új szabályok
Vettel második hazai versenyeként éli meg a Japán Nagydíjat
Alonso egy „furcsa” napon végzett az első helyen Japánban
Schumacher a vízpermetet okolja az ütközésért

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!