A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli cáfolta, hogy komoly feszültség van közte, valamint a királykategória csapatai között azt követően, hogy az olasz vállalat nemrég megállapította, a sorozatos silverstone-i defektekhez a helytelen gumihasználat is jelentős mértékben hozzájárult.
A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli cáfolta, hogy komoly feszültség van közte, valamint a királykategória csapatai között azt követően, hogy az olasz vállalat nemrég megállapította, a sorozatos silverstone-i defektekhez a helytelen gumihasználat is jelentős mértékben hozzájárult.
A Brit Nagydíjat követően a Pirelli mélyreható vizsgálatokba kezdett, hogy megállapítsa, mi okozta a sok gumiproblémát a múlt hétvégi versenyen. A gyártó kedden este hivatalos közleményt adott ki, melyben beszámolt arról, a túl alacsony guminyomás, az agresszív kerékdőlés, a magas kerékvetők, valamint az, hogy a csapatok felcserélték a hátsó abroncsokat, együttesen okozták a sorozatos defekteket.
Bár a Pirelli által kiadott közlemény az sugallja,a felelősség főleg a csapatokat terheli, Paul Hembery szerint szó sincs vádaskodásról, és harmóniában képesek együtt dolgozni a csapatokkal.
„Ellentétben azzal a véleménnyel, melyet néhányan megfogalmaztak, szeretném kiemelni azt az együttműködést és támogatást, amit a csapatoktól, a versenyzőktől, az FIA-tól és a FOM-tól kapunk” – mondta a gumigyártó vállalat motorsport-igazgatója.
„Egyáltalán nem szeretnénk érvelni senki ellen, vagy támadást indítani. Magunkra vállaltuk a felelősséget, ahogy arra a sajtóközlemény is utal. De mivel nincs az ellenőrzésünk alatt minden egyes tényező, szükségünk van mindenki hozzájárulására. Erre való tekintettel minden érintett fél megadja a kellő támogatást, amiért nagyon hálásak vagyunk.”
A hétvégi Német Nagydíjon a Forma-1 csapatai a Pirelli új struktúrájú, kevlárbetétes abroncsait kapják majd, melyet a Kanadai Nagydíj pénteki edzésnapján volt lehetőségük tesztelni. A gumigyártó emellett szeretné megtiltani a hátsó gumik felcserélését, valamint korlátozná a guminyomást és a kerékdőlést.
A Magyar Nagydíjtól kezdődően pedig teljesen új gumik érkeznek majd – az idei keverékeket a tavalyi gumiszerkezettel ötvözi a Pirelli.