A patinás olasz istálló a vártnál gyengébb formában kezdte az idényt azok után, hogy tavaly, az évad első felében méltó ellenfele volt a Red Bullnak. A Ferrari számára az elmúlt időszakban főleg az autó kiszámíthatatlansága okozott problémákat, Monacóban pedig a körülmények is nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a versenyzők nem tudtak jó eredményeket elérni.
Pedig a nyers tempó alapvetően rendben van, a csapatnak viszont el kell érnie azt, hogy az SF-23-as következetesebb teljesítményt nyújtson. Fred Vasseur csapatfőnök pedig újból leszögezte, nem fognak változtatni a koncepción a szezon során.
„Sok a kérdés, az első a csomaggal kapcsolatos. Nem csupán a potenciálról, a csomagról, vagy a fejlesztésekről van szó, egy jobb működési tartományba is kell hoznunk az autót” – mondta a francia szakember. „Az elsődleges cél számunkra nem csupán az, hogy növeljük az autó leszorítóerejét, hanem az is, hogy következetesebbé tegyük, és megbirkózzunk vele.”
„Nagy területünk van a fejlődésre a jelenlegi autóval a teljesítményt tekintve, a második kérdés pedig az, hogy mindent a nulláról kell-e kezdenünk a csapat, vagy az autó kapcsán.”
„Én azt mondanám, hogy amíg biztos vagyok abban, hogy fejleszteni tudjuk a jelenlegi autón, addig hiba volt teljesen megváltoztatni ezt a célt. Ha a csapat ma arról döntene, hogy a 2023-as szezon során egy teljesen új autót hoz, akkor szerintem októberre lenne ez meg, és nem vagyok biztos abban, hogy ez a legjobb megoldás arra, hogy javuljunk középtávon.”
„A jövő évi autónk már a szélcsatornában van, és dolgozunk rajta, de elég kritikus dolog volna megpróbálni bevezetni egy teljesen más autót az idei szezon során.”
Bár a csapat idei, SF-23-as kódjelű versenyautója a lassú kanyarokban erősen teljesít, számos egyéb területen nem olyan jó, mint a Ferrari tavalyi modellje. Vasseur azt mondja, olykor a versenyzők véleményét is eltúlozzák a médiában.
„Mindig higgadtnak kell maradni – ha az autót olyan nehéz volt vezetni, nem tudom elképzelni, hogy 1 tizedre lettünk volna Verstappentől a monacói időmérőn. Néha a média 5 perccel az időmérő után ráugrik a versenyzőkre, én pedig teljesen megértem a frusztrációjukat – de azok a vélemények, amiket fél órával később tesznek, már egy kicsit másmilyenek.”