Pedig a brit versenyző alapvetően elégedett volt a Mercedes W15-ös kódjelű versenyautójának teljesítményével, a katari pályán pedig kifejezetten élvezte a száguldást.
„Az [autó] egész idő alatt nagyon erősnek tűnt” – mondta Russell az F1TV-nek. „Az autó nagyszerű volt, és ez a pálya az egyik legjobb, ha elkapod a ritmust – elképesztően gyors.”
A 26 éves pilóta azonban elismerte, hogy az utolsó körében hibázott, ami a motor energiavisszanyerési rendszerét zavarta meg.
„Az utolsó körömben először mentem padlógázzal a tempósszakaszon az SQ3-ban, és kicsit összezavartam a motort. Nem tudom, mennyit veszítettem, de a kanyar kijáratánál nagy energiavisszatöltés történt, mert padlógázzal mentem át rajta. Ez túlságosan technikai téma ehhez az interjúhoz, de kicsit bosszantó, amikor azt gondolod: ’Ezt most eltaláltam’, aztán mégis elveszítesz egy csomó sebességet a kijáraton.”
Russell úgy véli, Norris tempója ettől függetlenül is túl erős volt számukra: „Szerintem Lando [Norris] éppen egy kicsit túl volt az elérhető határon.”
Bár a Mercedes a szezon vége felé már nem harcol a konstruktőri bajnoki címért, Russell izgalmas sprintet vár, ahol reményei szerint a győzelemért harcolhat majd.
„Határozottan” – válaszolta arra a kérdésre, hogy kihívója lehet-e Norrisnak szombaton. „Ők [a McLaren] a bajnoki címért küzdenek, nekünk nincs veszítenivalónk. Nagy eredményt akarunk elérni, úgyhogy megpróbálunk jól rajtolni.”
Russell hozzátette, szombaton természetesen az időmérőn is oda kell majd tenniük magukat: „Természetesen a sprint csak egy sprint. A kvalifikációra is kell koncentrálnunk, és eddig minden jól alakul.”