A szingapúri futam nemcsak azért okoz komoly kihívást a versenyzőknek, mert villanyfénynél rendezik, hanem azért is, mert jellemzően nagy melegben és óriási páratartalom közepette kell rajthoz állniuk.
Nem is beszélve arról, hogy az utcai pálya eleve nagyon igénybe veszi a pilóták fizikumát, hiszen rengeteg kanyar található rajta.
Hogy a lehető legjobban alkalmazkodjon a klímához, Lando Norris már múlt csütörtökön megérkezett a futam helyszínére.
„Én személy szerint egy kicsit talán már túl régóta vagyok itt” – mondta nevetve az újonc.
„Múlt csütörtökön érkeztem. Nem volt rá különösebb okom azt leszámítva, hogy hozzászokjak a helyhez. Bicikliztem egy kicsit, próbáltam hozzászokni a hőmérséklethez és a páratartalomhoz.”
„Mindenki azt mondja, hogy ez a legkeményebb verseny az évben a pilóták számára… a koncentráció miatt, aminek meg kell lennie a pályán, kombinálva ez a nagyon magas hőmérséklettel, és a többi…”
Mivel a futam során a pilótafülkében akár 60°C is lehet, a versenyzők egy verseny alatt 3 kg-ot is veszíthetnek.
„Megtettem mindent, amit lehet a tréning szempontjából, de majd vasárnap kiderül” – folytatta Norris.
„Ettől eltekintve, hogy mi lesz a helyzet az autóval, nem tudom. Szeretném azt mondani, hogy jobb lesz a helyzet, mint Monzában, mivel Monza nem alakult a legjobban számunkra.”
A nyári szünet utáni időszak eddig nem alakult jól a McLaren újonca számára: Belgiumban az utolsó körben bukta az 5. helyet egy motorhiba miatt, Olaszországban pedig a mezőny végéről rajtolt – ám végül így is szerzett 1 pontot.
„Nem volt olyan rossz, hogy őszinte legyek, mint amennyire dühítő és kiábrándító volt, főleg a spái utolsó kör után. Életem legjobb eredményére hajtottam ott. Nem alakult túl jól ez a pár versenyhétvége számunkra. Főleg Monza után a Renault felzárkózott kicsit a bajnokságban.”
„Egy kicsit dühös vagyok, de alapvetően nem rajtam múlt, sem pedig a mérnökeimen. Egyszerűen előfordul a Forma-1-ben, tovább kell lépni.”