Az energiaital-gyárosok még mindig nem tudják, hogy 2022-től milyen erőforrásokat használnak a száguldó cirkuszban, jelenlegi beszállítójuk, a Honda ugyanis néhány hete bejelentette, 2021 végén kivonul a Forma-1-ből.
A Red Bull preferált választása az lenne, ha ezt követően is a Honda motorjait használná: ennek érdekében átvenné a japánoktól a teljes projektet, ám ahhoz, hogy ez az opció működjön, arra lenne szükségük, hogy 2021 után befagyasszák a motorfejlesztéseket.
Ezt a Mercedes támogatná is, a Ferrari és a Renault azonban ellene van.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner Isztambulban elárulta, „elég produktív egyeztetéseket” folytatnak az F1 vezetőségével és a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA), és szerinte nagy pazarlás lenne, ha hagynák kárba veszni a Honda V6-osait.
„Nyilván van néhány kulcstényező, amit helyre kell tenni, mielőtt elköteleződünk a jövőbeli motorterveket illetően, a motorbefagyasztásra, illetve az efféle dolgokra vonatkozóan” – mondta a Red Bull csapatfőnök.
„A preferált opció az lenne, ha azzal az erőforrással folytathatnánk, ami jövőre is az autóban lesz, nyilván valahogy átalakítva, ha sikerül egyezségre jutnunk a Hondával a szellemi tulajdonuk használatáról.”
„Nagy kár lenne, ha ezek a motorok egy raktárban pihennének valahol Japánban. Ami a szabályokat illeti, a preferált megoldás az lenne, ha sikerülne megállapodást jutni azzal kapcsolatban, hogy ezekkel az erőforrásokkal használhassuk.”
Mivel a Forma-1 csapatai január 1-jén folytathatják a munkát 2022-es autóikon, a Red Bullnál azt remélik, hamarosan sikerül dönteni.
Bár Adrian Newey, a Red Bull főtervezője nem aggódik a késői döntés miatt, a csapat november végéig tudni akarja, milyen motorokkal folytatja 2022-től.
„Adrian mindig utolsóként lép a fékre az efféle dolgokkal kapcsolatban, szóval kivárja, bármi is legyen a legjobb döntés” – mondta Horner.
„De természetesen vannak praktikus dolgok, amiket el kell dönteni. A motorral kapcsolatos dolgoknak elég hosszú átfutási idejük van. Ha egy ilyen projektet vállalunk, az rengeteg munkával jár a kulisszák mögött.”
„Szóval a hónap végére állást kell foglalnunk a kérdésben.”
Ha a Red Bull nem tudja elérni, hogy befagyasszák a motorfejlesztéseket, a legvalószínűbb, hogy Renault-motorokkal folytatják az F1-ben, a szabályok szerint ugyanis a francia gyártó köteles lenne erőforrást adni a Red Bull két csapatának, hiszen jelen állás szerint ők rendelkeznek a legkevesebb partnercsapattal a Forma-1-ben.