Friss hírek

Nyomás alatt a Mercedes: Mikor kap új motort Hamilton?

Fontolgatja a Mercedes Forma-1-es csapata, hogy egy negyedik erőforrást is beépít Lewis Hamilton versenyautójába – ezzel a döntéssel viszont a világbajnoki éllovas valamelyik versenyen a mezőny végén lenne kénytelen rajtolni. Nagy a nyomás a német istállón, ráadásul nem bízhatnak V6-os erőforrásuk megbízhatóságában.

A bő egy héttel ezelőtti Orosz Nagydíjon a Red Bull járt hasonló cipőben, ők Szocsiban építették be az idei negyedik aggregátot Max Verstappen autójába. A kármentés viszont jól sikerült az energiaital-gyárosok számára, hiszen a holland pilóta az utolsó helyről rajtolva másodikként ért célba Hamilton mögött.

Verstappen hátránya így mindössze 2 pont az összetettben a hétszeres világbajnokkal szemben, a Mercedesre pedig nagy nyomás nehezedik, hiszen egyre biztosabb, hogy nekik is szükségük lesz majd egy új erőforrásra a hajrában.

Hirdetés
 

Hamilton az első számú motort hat versenyhétvégén át használta, és néhány pénteki edzésnapon – végül Zandvoortban adta meg magát, ekkor azonban már több mint 5000 km-t tett meg vele a világbajnoki címvédő. A meghibásodás ekkora futásteljesítmény után nem meglepő, a Mercedes azonban felfedezett néhány gyengeséget a V6-os erőforrásban, melyek a folyamatos használat után ütik fel fejüket.

Ezért nem opció Hamilton számára az, hogy a világbajnokság utolsó 7 hétvégéjét a megmaradt két erőforrással teljesítse, hiszen a hajrára igencsak megnő a meghibásodások kockázata.

„A legfontosabb, hogy ne essünk ki megbízhatósági probléma miatt. A kilengésekkel meg lehet birkózni – azzal, hogy a 2. vagy 3. helyeken érünk célba, ez rendben van, a bajnokság hosszú. De ha nem érünk célba…” – mondta Toto Wolff csapatfőnök a Sky Sportsnak, elismerve, hogy akár már a hétvégi Török Nagydíjon bevállalhatnak egy motorcserét.

„Vizsgáljuk a motorok paramétereit, és meg fogunk bizonyosodni arról, hogy nem fogunk műszaki problémák miatt küszködni.”

Fotó: Mercedes

Hamilton csapattársa, Valtteri Bottas idén már két extra erőforrást kapott, így az Olasz Nagydíjon, majd a rá következő Orosz Nagydíjon is a mezőny végéről rajtolt. A szocsi motorcsere meglepetésként érkezett, és talán jól mutatja, milyen komoly problémákkal áll szemben a Mercedes. A német istálló mérnökei ugyanis már két szabadedzés után aggasztó jeleket vettek észre, Bottas negyedik erőforrását pedig azonnal vissza is küldték a brixworth-i motorközpontba további vizsgálatokra.

De nemcsak a Mercedes gyári csapata, hanem a partneristállók is nehéz helyzetben vannak: a Williams pilótája, Nicholas Latifi Szocsiban kapta meg idei negyedik erőforrását, és George Russellnek is szüksége lesz majd egy új aggregátra, ő az ausztriai hétvégéken kapta meg idei harmadik motorját.

Az Aston Martin versenyzőjét, Sebastian Vettelt Zandvoortban hátráltatták motorgondok, míg a McLarennek Szocsiban kellett visszaváltania egy régebbi motorra egy megbízhatósági aggályok miatt – a problémát viszont azóta megoldották.

Ettől függetlenül azonban az Aston Martinnál és a McLarennél is arra számítanak, hogy versenyzőiknek szükségük lesz egy-egy negyedik erőforrásra az idény hajrájában.

A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko sejti is, mi áll a Mercedes motorgondjainak hátterében.

„A Mercedesnek eddig könnyű dolga volt” – idézi a szakember szavait az Auto Motor und Sport című német szaklap.

„A versenyek első pár körét megnyomták, és aztán letekerték a motorjaikat. Ez most már nem járható út. Most sokkal gyakrabban, és sokkal tovább kell magasabb üzemmódban használniuk a motort. És itt jönnek a problémák.”

A legfőbb kérdés tehát most az, a Mercedes mikor dönt úgy, hogy beépít egy új motort Hamilton autójába. Elméletileg Szocsiban jó lehetőségük lett volna erre, hiszen Verstappen is a mezőny végéről rajtolt, a címvédő pedig csak a 4. helyen végzett az időmérőn. 

„Ezzel együtt viszont hittünk a győzelmében, ráadásul Silverstone óta nem győztünk” – mondta a Mercedes egyik mérnöke. „Kellett már ez a győzelem a morál szempontjából.”

Nyilvánvalóan az lenne az ideális, ha Hamilton egy olyan hétvégén kapna új motort, melynek során az időmérő nem alakul túl jól számára – ezt viszont természetesen nem lehet előre tervezni.

„Feltehetően nem lesz csere Törökországban, hacsak Lewisnak nem lesz problémája” – folytatta a magát megnevezni nem kívánó mérnök. „Szoros csatára számítunk a Red Bull-lal. Ilyenkor olyan pályán próbáljuk megtenni, ahol vagy különösen jók, vagy különösen gyengék vagyunk. Vagy esik az eső.”

„Mexikó a Red Bull pályája lesz a tengerszint feletti magasság miatt. És talán Interlagos is.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!