A két versenyző az imolai pálya 5-ös kanyarjának csúcspontjánál akaszkodott össze, bár ez az élő közvetítésből nem derült ki, a Formula One Managment angliai központjában ugyanis problémák adódtak ma délelőtt, így egy meglehetősen visszafogott TV-szolgáltatást tudtak csak nyújtani az első tréningről.
A versenybírók viszont beidézték Perezt és Ocont a baleset után, a stewardok jelentéséből pedig kiderült, valóban összeütköztek.
Perez épp gyorskörön volt, Ocon pedig próbált lehúzódni, hogy elengedje a mexikóit, ám félreértették egymást, így az 5-ös kanyarban összekoccantak egymással. A balesetben Perez autójának bal hátsó kereke, míg Ocon versenygépének jobb első felfüggesztése sérült meg, így mindketten kénytelenek voltak lehúzódni a pálya szélére.
A versenyzők meghallgatása után a versenybírók úgy döntöttek, egyiküket sem büntetik meg a történtekért, ráadásul a pilótáknak nehéz dolguk volt, a csapatok rádióforgalmazásával ugyanis szintén problémák voltak Imolában.
Perez és Ocon is egyetértett abban, hogy félreértették egymást a pályán.