Orosz Nagydíj
Next
Prev

Ne maradj le! Ez történik az Orosz Nagydíj helyszínén, Szocsiban!

Oda a Mercedes időmérős előnye? Már a Belga Nagydíjtól betilthatják a kvalifikációs motormódokat!

2020 70th Anniversary Grand Prix, Friday - LAT Images Lewis Hamilton Mercedes
Fotó: Mercedes
Már az augusztus végi Belga Nagydíjtól kezdődően megtilthatja az időmérős motormódok használatát a Forma-1-ben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), erről pedig már a csapatokat is értesítette.

A F1-es motorgyártók az elmúlt évek során nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy olyan motormódokat fejlesszenek ki, melyek rövid időre a lehető legmagasabb teljesítményt biztosítják a versenyautók számára az időmérő edzéseken.

A hibrid erőforrások bevezetése óta a Mercedes abszolút élen járt ezen a téren, és úgy tűnik, ez idén sincs másképp: a német gyártó kvalifikációs motormódja egyértelműen a többieké előtt jár.

A Motorsport.com című lap viszont csütörtöki cikkében azt írja, jó eséllyel már az augusztus végi Belga Nagydíjtól kezdve nem lehet időmérős motormódokat használni. Az FIA egészen pontosan úgy kívánja ezt elérni, hogy a motorbeállításokra is kiterjeszti a parc ferme szabályait, tehát ugyanazt a konfigurációt kell használni a kvalifikáción is, mint a versenyeken.

A szövetség erről levélben tájékoztatta a Forma-1 csapatait, az új technikai direktíva pedig várhatóan a spái versenyhétvége előtt érkezik majd.

A levélben az FIA megjegyzi, „a használt motormódok sokfélesége és bonyolultsága rendkívül megnehezíti az FIA számára azt, hogy a versenyhétvégék kritikus pillanataiban ellenőrizni tudja az összes erőforrással kapcsolatos szabályozás és rendelkezés betartását”.

A pontos részleteket még a csapatok sem tudják, az azonban biztosnak tűnik, hogy a Belga Nagydíjtól kezdve egyféle motormódot használhatnak a versenyzők az időmérőkön és a versenyeken – ez pedig nemcsak az időmérős teljesítményre lesz hatással, de limitálja a versenyzők dolgát is a motormódok állítgatásával kapcsolatban is, például akkor, amikor megkérik őket, megbízhatósági okokból „tekerjék lejjebb” erőforrásaikat.

Az új technikai direktíva főleg a Mercedes számára jelenthet problémát, az ő időmérős motormódjuk ugyanis a hírek szerint kimagaslik a mezőnyből: Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy nyilatkozott, a Brit Nagydíj futamán a Mercedes előnye egy körön 4 tizedmásodperc volt a többiekhez képest, míg az időmérőn közel 1 másodperc.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS