Óriási a Red Bull hátránya a Mercedeshez képest Brazíliában - F1VILÁG.HU

Óriási a Red Bull hátránya a Mercedeshez képest Brazíliában

HIRDETÉS
A Brazil Nagydíjon egyetlen szektorban egy egész másodperces hátrányt szed össze a Red Bull Forma-1-es istállója a Mercedesszel szemben, ami Helmut Marko szerint kritikus probléma a vasárnapi főfutam előtt.
SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 12: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 leads George Russell of Great Britain driving the (63) Mercedes AMG Petronas F1 Team W13 during the Sprint ahead of the F1 Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 12, 2022 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

Nem túlzást azt kijelenteni, hogy a Brazil Nagydíjon a Red Bull Forma-1-es istállója csak árnyéka önmagának. Az energiaitalos csapat teljesítménye több hónapnyi dominanciát követően Brazíliában olyannyira váratlanul esett vissza, hogy az előtt maga a világbajnok alakulat is értetlenül áll. Max Verstappen a szombati sprintfutam első harmadában még határozottan vezetett, ám az abroncsai a vártnál gyengébben működtek, így a világbajnokot a leintésig George Russell, Carlos Sainz és Lewis Hamilton is képes volt maga mögé utasítani. A csapat tanácsadója, Helmut Marko szerint a pálya középső harmadában borzasztó nagy hátrányt szednek össze a riválisaikhoz képest, amit szombatról vasárnapra kis túlzással lehetetlen ledolgozni.

A második szektorban egy másodperc volt a különbség a Mercedeshez képest. Ez egyszerűen túl sok. Akárhogy is, hibáztunk. Vagy a többiek lettek ennyivel gyorsabbak.”

A mezőny jelentős részével ellentétben Max Verstappen közepes abroncsokon teljesítette a szombati sprintversenyt. A Red Bull gondolhatná azt, hogy ez okozta a nagy lemaradást, ám a másik Red Bull-lal Sergio Perez sem tudta az élmenők tempóját autózni, pedig ő lágyakat használt.

„Sergio képtelen volt követni Hamiltont. Az ő lágy abroncsai is elfogytak a végére. Ez a verseny nem úgy zajlott, ahogy elképzeltük.”

A Red Bull helyzetén valamelyest enyhíthet, hogy Verstappen két szett teljesen új lágy Pirellikkel várja a futamot, így gumistratégiát tekintve nagyobb mozgástere lesz. Marko szerint azonban ennél fontosabb, hogy a középső szektorban látott lemaradásukon enyhítsenek.

„Egy extra szett lágy abronccsal rendelkezünk, így a kétkiállásos stratégia kedvezhet számára. A második szektor problémáját azonban meg kell oldanunk” – szögezte le.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!