Költségplafon-ügy

Óriási előrelépést vár új padlólemezétől az Alpine

„Masszív” előrelépést vár az október eleji Szingapúri Nagydíjon debütáló új padlólemezétől az Alpine Forma-1-es csapata. Az istállónál úgy tartják, a múlt hétvégén, Monzában látott küszködés kivételes alkalom volt.

A Fernando Alonsóval és Esteban Oconnal felálló enstone-i istálló jelenleg a konstruktőri pontverseny negyedik helyét foglalja el, 18 pontos előnyben van a McLaren előtt. A múlt hétvégi Olasz Nagydíj viszont nem alakult jól a csapat számára, egyik versenyzője sem tudott ugyanis pontot szerezni. Az Alpine-nál úgy tartják, ennek legfőbb oka, hogy a monzai pálya egész egyszerűen nem feküdt az A522-es kódjelű versenyautóknak.

Alan Permane, az istálló sportigazgatója szerint a bajnokság következő fordulója, a Szingapúri Nagydíj teljesen más képet festhet, ráadásul oda egy vadonatúj padlólemezzel érkeznek majd.

Hirdetés
 

„Biztosan, 100 százalékig kivételes alkalom volt” – mondta az olaszországi gyenge szerepléssel kapcsolatban a szakember. „Szingapúrban lesz egy új padlólemezünk, ami masszív előrelépést jelent majd a leszorítóerőt tekintve. Visszakerülünk majd oda, ahol lennünk kell, és nagyon várjuk már, hogy ott legyünk ezzel az autóval, de főleg majd Szuzukában. Szórakoztató lesz!”

Az Alpine-nál azt ugyanakkor elismerték, nem számítottak ilyen mértékű küszködésre Monzában, hiszen a hasonlóan alacsony leszorítóerő-szintet igénylő Spában versenyképesek voltak.

„Nem számítottunk arra, hogy szenvedni fogunk. Azt gondoltuk, rendben leszünk. Pénteken teljesen jól mentek a dolgok, és ez a trükkös ebben, amit még nem is értünk. A hosszú etapokon, DRS nélkül – szóval a teljes légellenállást használva rendben voltunk. Gyorsabbak voltunk a McLarennél, és mindenki másnál, akikkel versenyzünk.”

„Az biztos, hogy nem vagyunk olyan gyorsak, mint a top 3, de nem úgy tűnt, hogy különösebb drámák lesznek. Határozottan egy kicsit nagy volt a légellenállásunk, de úgy találtuk, hogy ez a leggyorsabb megoldás itt, és így is versenyeztünk. De aztán küszködtünk a tempóval egy kicsit. Szenvedtünk az időmérőn. Mindkét versenyzőnk azt mondta, hogy hibázott, ami nem jellemző, szóval világos, hogy az autót nehéz volt vezetni. A versenyen sem volt meg a tempónk – nem tudtuk hozni azt a tempót, amit péntek délután. Péntek délután Fernando a közepes keverékű gumikat használta, és azt gondoltuk, hogy fantasztikus is volt. Gyors volt, 1:26 közepi időket autózott teli tankkal, de ezt meg sem tudtuk közelíteni vasárnap. Szóval ki kell derítenünk, mi történt.” 

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Óriási előrelépést vár új padlólemezétől az Alpine
Ekkor lesz az F1-es időmérő Japánban, ne maradj le!
Vettel második hazai versenyeként éli meg a Japán Nagydíjat
Alonso egy „furcsa” napon végzett az első helyen Japánban

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!