Óriási változások a Mercedesnél, aktivizálták James Allisont! - F1VILÁG.HU

Óriási változások a Mercedesnél, aktivizálták James Allisont!

HIRDETÉS
Jelentős átszervezéseket hajtott végre technikai részlegén a Mercedes Forma-1-es csapata. Hiába tagadta korábban a német istálló, végül mégis visszahívta pozíciójába egykori technikai igazgatóját, James Allisont!
James Allison (GBR) Mercedes AMG F1 Technical Director and Toto Wolff (AUT) Mercedes AMG F1 Director of Motorsport at Formula One World Championship, Rd14, Singapore Grand Prix, Practice, Marina Bay Street Circuit, Singapore, Friday 15 September 2017.

A Mercedes a kiábrándító 2022-es szezon után a 2023-as bajnokságot is gyenge formában kezdte, a csapat pedig már az idénynyitó Bahreini Nagydíjon belátta, teljesen meg kell változtatnia versenyautójának koncepcióját, ha újra a győzelmekért szeretne harcolni. A német csapatot irányító Toto Wolff néhány hete még azt mondta, nem fogják visszahívni pozíciójába a korábbi technikai igazgatót, James Allisont, aki még 2020-ban vonult háttérbe, átadva feladatai jelentős részét Mile Elliott-ot.

Pénteken viszont megerősítették, a Mercedes végül jelentős átszervezéseket hajtott végre technikai részlegén. Ennek keretében James Allison és Mike Elliott lényegében pozíciót cseréltek, melyet utóbbi szakember is támogatott.

„Megcseréltük a szerepeket. Mike műszaki igazgatóvá lépett fel, mivel briliáns tudományos elmével rendelkezik. James Allison pedig visszatért a technikai igazgatói pozícióba, és közvetlenül Mike alatt dolgozik” – árulta el Toto Wolff csapatfőnök.

Allison egyébként műszaki igazgatóként eddig három napot dolgozott a csapatnál, Elliott viszont most teljes munkaidőben áll szolgálatban.

A Mercedes mindemellett vezető tervezőinek munkaprofilját is megváltoztatta, hogy a csapat jobban alkalmazkodni tudjon a költségplafonhoz. 

„John Owennek nagyon eltérő munkaprofilja volt főtervezőként a költségplafon alatt, hiszen az autó tervezésének kreatív része mellett rengeteg pluszmunkát kell végezni. És lényegében az történt, hogy a főtervező a költségplafon adminisztrátora lett” – magyarázta Wolff.

„Szóval felosztottuk a feladatokat. John maradt a főtervező, de megbíztuk helyettesét, Giacomo Tortorát, hogy legyen mérnökigazgató. Ez azt jelenti, hogy John az autótervezés sajátosságaira koncentrálhat, Giacomo pedig a tervezőirodáról gondoskodik, illetve a szervezeti fejlesztésekről.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!