Bár az összes versenyzői ülés elkelt már az idei évre, a GP2-es sorozat tavalyi bajnoka, Jolyon Palmer bízik abban, sikerül valahogy bekerülnie a Forma-1 körforgásába.
Bár az összes versenyzői ülés elkelt már az idei évre, a GP2-es sorozat tavalyi bajnoka, Jolyon Palmer bízik abban, sikerül valahogy bekerülnie a Forma-1 körforgásába.
A brit tehetség abban bízott, a remek 2014-es idényt követően esélye lesz arra, hogy egy kategóriát feljebb lépjen, és idén már a Forma-1-ben bizonyítson, egyre inkább úgy tűnik azonban, erre nem lesz lehetősége.
Pedig Palmerrel igencsak elégedett volt a Force India az évadzáró Abu Dhabi tesztet követően – éppen ezért nem is adja fel! Szeretne legalább tartalékversenyző lenni egy F1-es istállónál, hogy jövőre akár már versenyezhessen is a sorozatban. Egy biztos, a GP2-ben nem folytathatja, a széria szabályai ugyanis nem teszik lehetővé regnáló bajnokok indulását.
„Azt hiszem, lesz némi lehetőségem a jövőben. Idén ez nem fog még megtörténni, mivel 18 autó van a mezőnyben, és 18 versenyzőnek meg is van a helye” – mondta az ifjú versenyző.
„Szóval most a második legjobb dologra kell fókuszálnunk, ez pedig az, hogy együtt dolgozhassam egy F1-es csapattal, megtegyek némi kilométert egy autóval, és felkészüljek 2016-ra.”
Palmer elárulta, kissé frusztráló látni, hogy tavalyi GP2-es riválisai, Felipe Nasr és Raffaele Marciello bekerültek az F1-es körforgásba – előbbi versenyzője, utóbbi tesztpilótája lesz a Saubernek idén –, ám elmondta, az ő példájuk is bizonyítja, hogy van helye a királykategóriában.
„Frusztráló, persze, de én megvertem őket 2014-ben, ha tehát jó munkát végeznek, akkor magamat egy kicsit feljebb tudom elképzelni náluk.”
2016-ra módosultak a Forma-1-es szuperlicenc megszerzésére vonatkozó szabályok – ennek értelmében a juniorkategóriákban elért eredmények alapján pontokat kapnak az ifjú versenyzők –, Palmer pedig elárulta, örül annak, hogy mostantól nem csak a pénz dönt arról, hogy ki kerül be az F1-be.
„Szerintem nem rossz dolog az, hogy vannak feltételei az F1-es jogsi megszerzésének. Korábban már úgy megkaphatta az ember, ha bizonyos számú tesztkilométert teljesített – márpedig azt akár meg is lehet venni… Szóval ezek a feltételek jók. Sok olyan versenyző van a jelenlegi mezőnyben, akik ilyen kritériumok mellett nem jutottak volna oda – például Max Verstappen, vagy éppen Carlos Sainz, hiszen ő a Forma-Renault sorozat 3,5 literes géposztályának bajnoka.”