Brit Nagydíj

Pályán az első torz autók a Forma-1-ben

Hétfőn reggel kezdetét vette a 2008/2009-es téli tesztidőszak Barcelonában, ahol a csapatok egy részénél már felbukkantak a jövő évi elemek, melyek első, de talán második ránézésre is igencsak meghökkentőnek tűnnek.

Hétfőn reggel kezdetét vette a 2008/2009-es téli tesztidőszak Barcelonában, ahol a csapatok egy részénél már felbukkantak a jövő évi elemek, melyek első, de talán második ránézésre is igencsak meghökkentőnek tűnnek.

A Williams már szeptemberben kipróbálta 2009-es hátsó szárnyelemét – ami az ideinél magasabb és keskenyebb –, míg a múlt héten egy privát teszten az új első szárnyat is bejáratta – ami alacsonyabban helyezkedik el, és az eddiginél szélesebb.

Nem meglepő módon a grove-i bázisú csapat a jövő évi szárny-csomaggal gördült pályára a katalán ringen, ám a legnagyobb feltűnést a BMW Sauber keltette.

A német-svájci alakulat ugyanis nem csak új hátsó szárnyelemét tette fel autójára, ahogy arra számítottunk, hanem bevetette 2009-es első szárnyát is, amely finoman fogalmazva is igencsak ormótlan.

A BMW elsőként mutatta be új, átmeneti oldalszekrényét, melyen már nem kaptak helyet a “felesleges” szárnyacskák, és a forma, illetve a kipufogó elrendezés – részben a KERS beépítése miatt – szintén megváltozott.

Az átmeneti autó néhány kisebb szériás versenygépre hasonlít, az első szárnyelem és orrkúp pedig a 2004-es Williams rozmárorrát idézi, butított verzióban.


A Ferrari Luca Badoerrel kezdte meg a tesztelést az átmeneti F2008K kódszámmal ellátott autóval, melyre visszakerült az eredeti (lyuk nélküli) orrkúp, és a jobboldali oldalszekrény tetején egy extra ballaszt kapott helyet, ami a KERS súlyát szimulálja.

Bár korábban felmerült az is, hogy az olaszok még várnak a KERS bevetésével, információink szerint az új eszköz egy kezdeti változata helyet kapott az autóban, amit az is bizonyít, hogy a szerelőkön szigetelt kesztyű van.

A McLaren MP4/23-as modelljén is történt néhány változtatás, a legszembetűnőbb ezek közül, hogy lekerültek az első kerék mögötti légterelők.

Az újoncok a tavalyi aerodinamikai csomaggal ellátott autókkal köröznek, egyesek barázdás, mások slick gumikon.

Fotók: gpupdate.net

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS